Hvilken corydoras er dette?

Helt sikkert noen som vet det.

[External Image]
(Bilde er lånt fra Mattias Haag)

MvH Tom
Kan nesten se ut som en mopsevariant av CW028 ?
Om nå slike finnes da, ikke vet jeg... :S
Her er et bilde til.

[External Image]

Myrheksa: Hva mener du med mopsevariant? :S Men du kan ha et poeng. Det kan være sp. CW028 slik som denne.

Ingen Cory elskere der ute som kan bekrefte eller avbekrefte dette?
Med mopsevariant mener jeg at den virker kort i snutepartiet.
Ellers ligner den både i mønster og fasong på en ung CW028.
Ellers kan du jo poste bilder av den på , og la ekspertene ta en kikk på den!
Myrheksa
Med mopsevariant mener jeg at den virker kort i snutepartiet. Ellers ligner den både i mønster og fasong på en ung CW028. Ellers kan du jo poste bilder av den på [URLBLOCK1], og la ekspertene ta en kikk på den! :)

Ok, den så jo veldig lik ut som den vi nevnte men disse er ganske mye "gråere" enn de bildene jeg finner av den arten. Ikke finner jeg CW028 i fiskebasen heller.. :S Vist det ikke er noen som vet hvordan art dette er ser det ikke ut som jeg har annet valg enn og registrere meg på corydorasworld og spørre der. :P hehe! Men har jo allerede laget en tråd her så får se om det kanskje er noen som har andre forslag.

Mvh Tom
Jeg har aldri hørt om Corydoras med mopse-nese, men det betyr jo ikke at det ikke finnes

Dessverre er jeg urdårlig på å identifisere alle de Coryene som går inn under den digre gruppen med Corydoras schwartzi-lignende arter. Som f.eks. C133. Det er uhyggelig mange nesten like arter der, med minimale forskjeller mellom artene. Men jeg tror ikke det er CW028, den har mye mere "stramme" sorte linjer langsmed kroppen, og i tillegg har den prikker i ansiktet.

For meg ser den fisken på bildet ditt ut til å være en grå og forskremt Corydoras schwartzi, muligens ganske ung også. Er bildet tatt ganske nylig etter at den ble sluppet ut i akvariet?

PS!
Det koster £15 i året å være medlem på Corydorasworld.
mona o
[I]Jeg[/I] har aldri hørt om Corydoras med mopse-nese, men [I]det[/I] betyr jo ikke at det ikke finnes ;-) Dessverre er jeg urdårlig på å identifisere alle de Coryene som går inn under den digre gruppen med [URLBLOCK1]-lignende arter. Som f.eks. [URLBLOCK2]. Det er uhyggelig mange nesten like arter der, med minimale forskjeller mellom artene. Men jeg tror ikke det er CW028, den har mye mere "stramme" sorte linjer langsmed kroppen, og i tillegg har den prikker i ansiktet. For meg ser den fisken på bildet ditt ut til å være en grå og forskremt Corydoras schwartzi, muligens ganske ung også. Er bildet tatt ganske nylig etter at den ble sluppet ut i akvariet? PS! Det koster £15 i året å være medlem på Corydorasworld.

hehe! Jeg skjønner deg.. Jeg klarer ikke identifisere flere typer fisk pga de ligner så vannvittig på hverande, pluss at jeg selvfølgelig ikke helt vet hva jeg skal se etter. Men igjen Mona, tror jeg du har truffet spikeren på hodet. ;D Hehe! Corydoras schwartzi er mer lik de som Mattias har. Jeg har vært hjemme hos han selv og sett de fra alle mulige vinkler og må nok si at CW028 har mye rettere/strammere linjer enn de Mattias sine har..

Den er sluppet fra posen (etter en aklimatiserings tid på ca 3 timer) for ca 5min siden på de bildene jeg har lagt ut.
NorthHawk
Den er sluppet fra posen (etter en aklimatiserings tid på ca 3 timer) for ca 5min siden på de bildene jeg har lagt ut.

Det var det jeg trodde ja Den så ut som en typisk forskremt og stresset Corydoras. Kan ikke akkurat bebreide den for å se grå og "litt uidentifiserbar ut" i en slik stund, vel?
hehehe! godt sagt, tror ikke noen av oss heller hadde sett "identifiserbar" ut i en slik stund.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap