Mister øye....

Hei, to av mine nye fisker har mistet ett av øynene sine. Det er en corydoras og en otto. hvis dere går inn på min profil kan dere se hvilke andre fisker jeg har. noen som har ide om hvilke fisk som gjør dette. det skjer ikke når fiskene har vært oppi der en stund, kun med nye fisk
Palettciklidene er høyt oppe på lista over mistenkte....
Det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt, var "Har han noen ciklider?".

Har palettciklidene dine ynglet i det siste?
Det samme skjedde med en av mine pandacoryer. Jeg hadde palettciklider sammen med de og de var livredde i det karet for jeg så de aldri. Så flyttet jeg de til et mindre kar der de går sammen med sebra eplesneglene og guppy og ancistrus og der kviknet de fort til ja. De gjemte seg ikke lenger og kruste hele karet rundt med nesene i sanden. Den som fikk nappet ut øyet gikk det bra med. Jeg skiftet litt vann hver dag en ukes tid for å unngå sopp ol. Så i dag har alle det helt topp....)
Tipper ciklidene har smak på øyet dems jeg.
mona o
Har palettciklidene dine ynglet i det siste?

nei ikke noe yngel. hmmmm rart at de kun gjør det med dem da. har ikke gjort det med noen annen fisk oppi der
Det er fordi maller er spesielle. Maller skjønner seg ikke på dette med å flytte seg når en hissig ciklide kommer og forteller dem "Ha deg vekk, dette er min plass". Etter å ha bedt mallen om dette flere ganger, så får ciklidene nok og hakker på dem. Og da er det nesten alltid mallens øyne de går etter først. Det, og så finnene, da. Men finner gror ut igjen, det gjør ikke øyne

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort et valg og solgt en av delene. Enten mallene, eller palettciklidene. Personlig hadde jeg gitt vekk palettciklidene gratis om jeg bare ble kvitt dem, men det er nå bare meg da! :p (hehe)
Du kan ihvertfall ikke ha dem sammen lenger, du ser jo at det ikke fungerer.

Ciklider kan altså være territorielle selv om de ikke har egg eller yngel. Eller de gjør det på bare f.... et øye smaker sikkert godt :0
den er grei. takk for gode tips
HellBoy
den er grei. takk for gode tips :)

Her får du enda et tips. Palettciklide-par ønskes kjøpt, i din by faktisk!

(hehe)
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap