Ang helglass og punkbelastning

Holder på å lage meg et bord til helglass 60 litern min. Jeg skal jo ha liggeunderlag men det er noen skruer som stikker rundt milimeteren opp. Er dette farlig når jeg har liggeunderlag under? Da slik et som er brukt som tursitteplate. Tenkte å få til noe slikt. Er jo rundt 0.5 cm. Vil dette funke. Og burde jeg droppe det?. Mor trodde at akvariet ville liksom flyte oppå underlaget.

Håper noen kan gi meg svar fort for jeg må ha det opp så fort som mulig egentlig.
Kan du ikke kutte av endene, evt senke ned skruene i overlaget?
Det er vel farligst når det gjelder den spisse enden av skruene, da glass er mer sårbart for å splintres enn for bøyeskader.

Søprg for at skruene forsenkes. Selv om du har underlag er det en viss risiko. 60 liter vann på gulvet er mye så hvorfor ta sjansen når dette enkelt kan fikses.
Plussmedlem
Du bør få senket disse skruene ned i møbelet.
De er senket ganske langt ned. Kan såvidt føles egentlg når jeg føler over dem. Tror kanskje det ikke er 1 mm engang. Men bordet blir vist lagt på hylla. Skal bruke et gammelt bord. Men det Er ganske gammelt men holder litt. Men plata gir litt etter når jeg er oppå (er ca 60kg) Går det at jeg skrur en plate bak som støtter opp plata? Er litt dårlig forklart men det er plate som ligger melom 2 plater som fuungerer som bein.
Senking kan gjøres veldig lett selv med ikke-selvsenkende skruer hvis du har en drill, bare finn et bor som har samme diameter som hodet og bor et hull som er like dypt som hodet. Da unngår du at hodet stikker opp over.

Hvis det er den spisse delen som stikker opp av underlaget er det ingen fare i å kutte den av, skruer er billige
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap