Lager et lite kar.

Skal lage meg et kar på grove mål 25x25x40 Der det er lxbxh.

Skulle hatt noen tips til lys og filter. Det er helst å foretrekke hang on. Det skal settes inn i en sånnen man har lys inni. Slik av metall og glass som skal stå ute med ei dør. Er ikke god å forklare men kanskje noen veir hva jeg snakker om og kan si hva det er. Den er rundt en 55cm høy. Kanskje jeg kan få et lite lys til små kar som kanskje kan monteres inni denne toppen.

Det vil jo være åpent alle veier og lys vil komme seg inn uansett.

Men så var det målene på glass og slikt. Tenkte at silikonfugene vil være rundt en 2-3 mm så da fant jeg ut at bunnplata måtte være 25x25,5 og vil være 6 mm tjukk.
Da trenger jeg og 2 plater på 25x40 cm som er 5mm tjukke.
De siste platene fant jeg ut at måtte være 25.5x40 cm da. Også 5mm tjukke. Stemmer dette eller er jeg helt ute på jordet når det gjelder slikt?

Karet rommer ca 23.5 liter med vann og skal ikke har dekkglass (Kanskje det vurderes)
Kommer til å være sand så en del tynne røtter som er festen med javamose og kirsebærreker. Det vil nok være noen sandsnegler og litt vasspest om det blir fint plass, men tror nok ikke det. Røttene kan kanskje bli blandet i lag med noen steiner som stables opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap