Død gibbiceps

Fant Gibbien min død i dag
Stusser litt over hvorfor denne har død. Hvis det er noe galt med vannverdiene i karet er jo ikke Gibbiceps det første som stryker med.
Vet ikke noe om vannverdiene, mitt dråpesett er gått ut på dato for lengst, så det funker ikke helt.

Litt annen iformasjon:
Liter: 60
Andre fisker: 4 skjørtetetra, 5 pansermaller, 4 platyer, en sverddrage og 2 2 stk Ancistrus.
Har hatt gibbien i snart tre år, og karet har vært i bruk i snart tre år.

Non som kan hjelpe?
Inaktiv bruker
hmm... 60 litern er jo litt stusselig for en så vakker fisk som gibbiceps.. var merkelig at han strøyk med da, gibbier er jo ganske hardføre...
*tenkte*tenke*
vet, han har overlevd alle mine klossete nybegynner feil og sykdom.
Jeg er faktisk på utkikk etter ett nytt kar så han kunne få vokse litt.....
Inaktiv bruker
trist om du komemr hit kan du få min, han er 18 cm lang, om du vil ha han da å om jeg får fanget han, han går i et karr med mye gjemmesteder kjønenr du:P
18 cm blir nok litt mye. Har ikke plass til et større kar en rundt 160-180l. Men takk for tilbudet
Inaktiv bruker
bare hyggerlig
Ingen som kan si noe om hvorfor denne døde?
Tja, jeg ville testet vannet. Uten å vite vannverdiene er det litt vanskelig å vite.

Kan være nitritt eller andre skumle ting.

Mvh Linda
er det lenge siden du slamsugde bunnen , testet vannet ?
hvordan er de andre fiskene?
Som jeg sa så har jeg ikke testet vannet, sa jeg ikke har noe politelig å teste meg. Jeg slamguga karet for to uker siden. De handre fisken oppførere seg livelige, helt som normalt
Christine91
Som jeg sa så har jeg ikke testet vannet, sa jeg ikke har noe politelig å teste meg. Jeg slamguga karet for to uker siden. De handre fisken oppførere seg livelige, helt som normalt

Ser du skriver at du ikke har testet vannet og derfor annbefaler jeg deg å kjøpe et testsett slik at du får testet vannet. Litt lettere å utelukke ting når man vet hva slags verdier man har.

Mvh Linda
Med en gibbiceps i en 60l hadde jeg nok slamsugd minst en gang i uken.. Tror du kan investere i både NO2 og NO3 tester.. Altså både nitritt og nitrat, ammoniakk også, muligens. "Etemaskiner" i så små kar medfører at man må være enda mer nøye enn "greitt nok" mht vannbytterutiner og slamsuging. Maten de spiser skal jo ut igjen, og det gjør den jo.
Nok mat?
Min bror hadde en gibbi som rett og slett matmangel.
ikke sikkert det er grunnen hos deg.
Den har da fått mat, den drev å spiste på plantene og de fikk agurk av meg. Også noen algetapeletter eller hva det nå var
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap