Jeg vil lage en utvendig bakgrunn , men hvordan?

Nå har jeg sittet noen timer og bladd gjennom forumet her, og lest masse interessant. men jeg er på jakt etter tips om hvordan jeg lager en utvendig bakgrunn.

Såg at noen hadde malt på lærret og krøllet sammen så det såg ut som en fjellvegg. Men går det ikke an å lage til noe som ser ut som planter også?

Alle mulige tips er av interesse, men det må være på utsiden av karet, for jeg vil ikke ødelegge plassen inni. Karet er 60 liter.
jeg liker å lage ting, så derfor løper jeg ikke til dyrebutikkene etter en ferdig på rull.
Hva med å male en bakgrunn hvis du ønsker deg planter? På lerret eller papp?
Det går jo an å bruke farget papp som bakgrunn. Det er jo viktig å finne en som er stor nok til hele bakgrunnen. På den kan du jo enten male eller lime på bilder eller selvlagte profiler av planter i papir..

Sitter selv og funderer på det samme, så ideene er ikke prøvd på større kar enn avlastningskaret mitt på 22. Der brukte jeg bare ensfarget blå papp. Og det ble fint det :o)

Lykke til uansett. Skal følge med på hva du kommer frem til :o)
Du kan også laminere gress, blader og strå som du setter bak. Dette er ekte planter og vil ikke se så kunstig ut som bilder av planter. Finnes mye i naturen som ligner på ekte akvarieplanter.. Har du ikke lamineringsmaskin får du kjøpt ark i forskjellige størrelser med "tape" til å legge på hos bokhandelen. Det er også veldig tøft med et speil bakpå akvariet. Har du mye planter inni karet vil dette gjenspeiles og karet vil se mye større ut.
Angånde speil som bakgrunn så kan jeg sitere Moderator Geir Kristiansen:
Det er totalt uegnet. Speil hører ikke hjemme i et akvarium. Fisken blir direkte stresset ved å se sitt eget speilbilde. Tenk deg fisk som forsvarer et revir og så kommer det en konkurrent som ikke gir seg uansett hvor mye fisken prøver å forsvare reviret.
Fisken kan dø eller få sykdom av det...
SÅ rart. Har elendig hukommelse, det var jeg klar over, men å havne i min egen tråd da jeg søkte på "bakgrunn av papp", var litt rart - for ikke husker jeg at eg hadde spurt om dette før. hehe- Får til min unskyldning si at det var i 2008.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap