Plakat betta splendens female vrs betta imbellis male

Hei alle sammen.

I går var jeg avgårde til en zoobutikk som jeg visste hadde fått inn nye betta splendens hunner. Min CT hanne burde kanskje snart få besøk. Vel fremme ble jeg ganske perpleks. Hunnene var voldsomt fine - for fine til at det kunne være sant egentlig, men personalet (innehaveren) påsto bestemt at de var hunner. For å være på den sikre siden kjøpte jeg derfor tre hunner. (Har flere akvarium, så de skal ikke gå sammen med hannen;p) En ganske normal, en flott turkis og en flott blå.

Vel hjemme er jegabsolutt ikke sikker på at disse to fargerike damene er damer i det hele tatt. De går nå i et kar med selskapsfisk, og er slett ikke agressive, men de flasher mot hverandre og seilfinnemollyene.. men det har jeg hatt hunner som har gjort tidligere også...

Har sett på så mye bilder og beskrivelser i dag at jeg er helt kvalm. Kan noen av dere hjelpe?

Mvh Lill Kaja
kampfisk er pene Er det slik at man kan ha hann og hunn sammen i lag med andre fisker, eller bør man bare holde de enkeltvis?
Dette er det sikkert mange meninger om, men jeg har mine hanner for seg selv, de får bare periodiske besøk av dame

Damene går derimot i selskapsakvarium sammen med annnen fisk. Mine hanner har vært ulike i temperamentet, men de napper gjerne på annen fisk, og deres naturlige habitat tilsier jo at de skal være alene, så da har jeg de alene. Dvs de har snegler og kuhliål hos seg da

Det finnes massevis å lese på nett om du søker på betta splendens eller de andre typene betta. Det finnes sikkert mye om du søker på forumet på kampfiskhann også.
Som du kan se i dette innlegget, skrevet av selveste Svein Antonsen, så finnes det hunner som det kan være vanskelig å skille fra plakat-hanner.

Den på første bildet er ihvertfall en hunn, men jeg tør ikke gjette på hva de andre to er
Tror bilde nr 2 er hunn
synes det vises så vidt eggleder der,men jeg kan ta feil.. prøv å ta bilde av dem der vi ser undersiden (vet det ikke er enkelt)
Jeg synes egentlig nummer 3 ser ut som en hann, men tør ikke påstå noe. Når du hadde dem i posen var de sikkert litt stressa, så du noen striper da?

Har selv en temmelig fargesterk hunne selv, men ser stripene når hun er stressa.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap