- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kjønn på reker!
Kjønn på reker!
Hei folkens!
Jeg har gått til innkjøp av ulike reke-arter. Disse koser seg, men jeg har et spørsmål. Hvordan i all verden kan jeg skille kjønnene? Skjønner i og for seg de med egg ;0). Særlig Red Crystal, Red Bee og Blå tiger skulle jeg gjerne kunne kjønnsbestemt! Altså de som ikke bærer egg.. hehe..
Takk for svar! :0)
Jeg har gått til innkjøp av ulike reke-arter. Disse koser seg, men jeg har et spørsmål. Hvordan i all verden kan jeg skille kjønnene? Skjønner i og for seg de med egg ;0). Særlig Red Crystal, Red Bee og Blå tiger skulle jeg gjerne kunne kjønnsbestemt! Altså de som ikke bærer egg.. hehe..
Takk for svar! :0)
Postet 04.09.08 kl 19:12
Postet 04.09.08 kl 19:26
Postet 04.09.08 kl 22:15
Postet 05.09.08 kl 10:42
Reker skifter skjønn
De minste rekene vil være hanner, og når de blir større skifter de skjønn og blir hunner.
Postet 11.09.08 kl 15:10
Det stemmer nok på en del saltvannsarter, Kine Kristine, blant annet den som vi spiser, men mener det ikke foregår riktig på det viset hos de vi bruker i våre ferskvannsakvarier. Ihvertfall er mine 2 hunner og 3 hanner fremdeles samme kjønn etter tre år og flere centimeter. Det er amono-reker jeg har.
Postet 11.09.08 kl 22:25
Amono-reker
Jeg har jammen fått Amono-reker i det ene karet, sammen med sverddrager og noen kirsebær-reker. Jeg har ikke kjøpt disse, men tipper det må ha vært noen med i en posjon mose jeg kjøpte fra en butikk for en god stund siden. Nå har jeg plutselig voksne reker i karet, og de yngler som bare det..
Kim
Kim
Postet 12.09.08 kl 08:56
Amanoreker er det nok ikke, hvis de formerer seg som bare det i ferskvann
Amanoreker trenger saltvann til det. Kun en håndfull personer som har greid det, sies det på verdensbasis.
På forumer over hele verden diskuterer man "Hva gjør jeg feil - hvordan få det til!" når det gjelder oppdrett av Amanoreker. Du finner en slik tråd her, og nederst i tråden noen linker til andre sider.
Her er en svenske som har greid oppdrett på Amanoreker
Amanoreker trenger saltvann til det. Kun en håndfull personer som har greid det, sies det på verdensbasis.
På forumer over hele verden diskuterer man "Hva gjør jeg feil - hvordan få det til!" når det gjelder oppdrett av Amanoreker. Du finner en slik tråd her, og nederst i tråden noen linker til andre sider.
Her er en svenske som har greid oppdrett på Amanoreker
Postet 12.09.08 kl 10:14
Endret: 12.09.08 kl 10:32
Postet 12.09.08 kl 10:46