Baktozym som medisin? Det er jo slike kapsler som liksom skal inneholde bakterier for å starte opp filteret...
Jeg har brukt en medisin med flubendazole (samme virkestoffet som i flubenol) på en kulefisk med innvollsorm, og det ser ikke ut til at han har fått tilbakeanfall til nå, rundt 2-3 måneder senere. Men så har han også blitt foret ganske så kraftig for å få tilbake kjøttet på kroppen (han var kun stooore øyne, skinn og bein, nå ser han normal ut igjen), så jeg er ikke sikker på om han er frisk eller om den ekstra maten kun har holdt parasittene i sjakk.
Esha sine medisiner tar ikke innvollsorm. Dessverre er det slik at de fleste medisinene som virker ikke er lov i Norge (hurra for oss! :/), så det kan være vanskelig å få tak på de medisinene man trenger. Det eneste er hvis du får tak på dactymor med virkestoffet praziquantel at det kan ha virkning, disse selges visstnok på noen dyrebutikker rundt om i landet (men dactymor funket ikke da jeg prøvde det på mine kulefisker, to av dem døde etter hvert, og sistemann ble ikke syk før ei stund etter at jeg hadde behandlet).