- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Akvariet mitt lekker!
Akvariet mitt lekker!
Har nettopp kjøpt meg akvarie og er kjempe spent.
Vasket grus og fyller på, stod over natta og i dag tok jeg ut vann og det meste av grusen, fordi jeg skulle ha en plate under det.
Håndkle som hadde liggi under var vått, men men.
Så nå etter å ha fylt det helt opp og latt det stå litt så ser jeg det ligger vann ved kanten, tar det bort med klut og det kommer mer.
Så tømmer det.
Men, trenger noen tips for å finne ut hvor det lekker.
Tenkte jeg skulle kjøpe noe silikon og smøre på, orker ikke reise tilbake til butikken med det siden jeg ikke har bil, det er tungt og taxi blir litt dyrt etterhvert.
Så, noen tips for å finne lekasje??..
Vasket grus og fyller på, stod over natta og i dag tok jeg ut vann og det meste av grusen, fordi jeg skulle ha en plate under det.
Håndkle som hadde liggi under var vått, men men.
Så nå etter å ha fylt det helt opp og latt det stå litt så ser jeg det ligger vann ved kanten, tar det bort med klut og det kommer mer.
Så tømmer det.
Men, trenger noen tips for å finne ut hvor det lekker.
Tenkte jeg skulle kjøpe noe silikon og smøre på, orker ikke reise tilbake til butikken med det siden jeg ikke har bil, det er tungt og taxi blir litt dyrt etterhvert.
Så, noen tips for å finne lekasje??..
Postet 05.09.08 kl 21:40
Postet 05.09.08 kl 22:14
Postet 05.09.08 kl 22:47
Postet 05.09.08 kl 22:54
Om du nå har fått ditt andre kar, fra samme leverandør som lekker(?).. Ehh, er det noe som har skjedd under transport, enten til butikk eller til deg? Det er jo ganske utrolig å få to ødelagt kar, på rad, fra samme butikk, om jeg har forstått deg rett da..
Dette er helt klart noe du må snakke med butikken din om! Å slenge på en klatt med silikon vil ikke hjelpe, du har garanti på karet ditt vettu! Å den vil ikke hjelpe det spøtt om de får vite(de ser det om det skjer noe senere og du leverer inn karet) at du har klæsja på litt silikon.
Dette er helt klart noe du må snakke med butikken din om! Å slenge på en klatt med silikon vil ikke hjelpe, du har garanti på karet ditt vettu! Å den vil ikke hjelpe det spøtt om de får vite(de ser det om det skjer noe senere og du leverer inn karet) at du har klæsja på litt silikon.
Postet 05.09.08 kl 23:29
Postet 05.09.08 kl 23:29
Tine ZachariassenOm du nå har fått ditt andre kar, fra samme leverandør som lekker(?).. Ehh, er det noe som har skjedd under transport, enten til butikk eller til deg? Det er jo ganske utrolig å få to ødelagt kar, på rad, fra samme butikk, om jeg har forstått deg rett da.. Dette er helt klart noe du må snakke med butikken din om! Å slenge på en klatt med silikon vil ikke hjelpe, du har garanti på karet ditt vettu! Å den vil ikke hjelpe det spøtt om de får vite(de ser det om det skjer noe senere og du leverer inn karet) at du har klæsja på litt silikon.
Samme type karr, samme butikk, samme dag (hehe).
Det første karret hadde et skal av hjørnet, det siste er ikke tett mellom glasset og plast-ramma under.
Men ja, skal ringe de i morgen og høre, litt lite penger igjenn så blir ikke noen taxi med det første heh.
Godt jeg merka det før jeg får fisk i det.
Postet 05.09.08 kl 23:35
Dette er virkelig kjedelig. Jeg hadde faktisk forklart situasjonen og spurt om de kunne komme med et nytt kar til deg. Og ta med seg det som lekker igjen. Da kan de i hvert fall få se at det ikke er noe som skjer under transporten... ring dem i morgen og hør. Må bare spørre.. Hvilket type akvarium er det snakk om?
Postet 06.09.08 kl 03:08
Endret: 06.09.08 kl 03:09
Postet 06.09.08 kl 14:05
Tenkte bare jeg skulle nevne det. En venninne av meg kjøpte et av de karene til 699,- på Europris. Hun fikk beskjed av broren som har hatt et likt kar før at hun måtte følge med det. Hans hadde begynt å lekke i nederkant... Kan være en svakhet hvis det er et sånt akvarium. Hennes har foreløpig ikke lekket.
Postet 06.09.08 kl 14:50
Postet 06.09.08 kl 15:44
Postet 06.09.08 kl 16:38
GeorgfdMitt 60l akvarie lekker også, dersom jeg fyller det nesten helt opp til kanten. Spesielt bake ved pumpa. Der kan vannstanden stå litt opp, og jeg ble litt paff 1 gangen. hadde 1 cm lavere vannstand neste gang, og da var det suuupert =]
Da lekker det jo ikke. Da har du bare overfyllt det. Man skal ikke fylle karet helt til kanten.
Postet 06.09.08 kl 21:50