Fisk er døds syk

Jeg har for litt siden kjøpt flere fisker og nå er det en av hannene som er syk.¨Den dett på bunnen men ser ut som den tjemper seg til å svømme. Dyrebutikken jo stengt i helgen nå, så jeg får ikke gått ditt å spøre..

Håper noe kan hjelpe hva jeg skal gjøre. Har ikke noe medisin, kun slik fårebyggende salt.

Takk.
Tror det er denne fisken som er sverddrage hanne.
Har du målt vannverdiene?

Hvor lenge har karet vært i drift?
Husker ikke helt hvor lenge. Verdiene er ok.

Hva betyr Kh på easy test 5 in 1? Hva skal gjøres hvis den har !! utrops tegn.
I natt dødde 2 fisker av samme typen. en hanne og en hunne.

håper noen kan være snill og hjelpe før alle dør.

takk

jeg er nybegynner på dette.
Start med 50% vannbytte for å utelukke nitrit(gift som dannes om ikke filtret klarer å ta unna), kjøp deg en nitrit test i morra og er den alt annet en lysegul så fortsett med daglige vannbytter til dette evt er under kontroll.
Denne burde vært postet i sykdomsforumet. Der ligger det også en tråd øverst med noen tips om informasjon du kan gi oss for at vi skal lettere klare å hjelpe deg. Anbefaler at du kikker litt på den og så kommer tilbake med litt mer info...
stripstestere er like troverdige som verdens største løgner

Har selv testa de ut og de ga noen helt sinnsyke feile verdier, de er ikke til og stole på over hode, dråpetester er det mest pålitelitge måten og teste verdier på på en billig måte

KH menes med hardhetsgraden i vannet (Kalkinnholdet)
hvilken test er bedre da og hva koster den. hvor kan den kjøpes?
hva gjør jeg ang kh som er for lav. den har !! den er på ca. 3.D
Vannet er skiftet for ca. 3 dager siden i akvariet.

Vibsi
stripstestere er like troverdige som verdens største løgner;-) Har selv testa de ut og de ga noen helt sinnsyke feile verdier, de er ikke til og stole på over hode, dråpetester er det mest pålitelitge måten og teste verdier på på en billig måte;-) KH menes med hardhetsgraden i vannet (Kalkinnholdet)