Hvordan lage yngelsikker pump?

Har små yngel som jeg har sotte i et 54 liters akvarim, pumpen går der nå er eggene klekket.. Å er fylt av yngel oppi der men er redd de skal bli sugd inn i pumpen hva gjør dere/jeg?

Skal jeg ta bort pumpen eller må de ha sirkulasjon? dekke til pumpen eller hva???
Hva slags yngel er det snakk om?

Du bør nok ikke fjerne filteret. Da dør jo yngelen av forgiftning. Har du en bit filtersvamp noe sted? Den kan du feste foran innsuget på pumpen med en strikk eller noe hyssing. Bruk helst ikke nylonstrømper, da de går tett med en gang og må renses hele tiden.
Hmmm
Har ikke filtersvamp :/ det er metallpanseryngel. Har en stor hov da jeg kan putte framfør? går det?
Hmm
Går det ann å ha en plastpose rundt pumpa, stikke mange små hull med ei lita nål??

Eller er plast giftig?
MadShadow
Går det ann å ha en plastpose rundt pumpa, stikke mange små hull med ei lita nål?? Eller er plast giftig?


Det må du ikke finne på. Det ødelegger alt.

Da får du heller be moren din eller kjæresten din om en nylonstrømpe du kan tre over og feste med strikk. Så får du heller belage deg på å rense den ofte.
Litt svamp kan du kjøpe i dyrebutikken neste uke. Svamp filtrerer og trenger ikke renses så ofte som strømpen gjør, for strømpene er jo så finmasket.
Tilfeldig bekjentskap
© Sara Pham
Reklame for plussmedlemskap