Å sende fisk

Hei, hei.
J
eg skjønner at mange av dere ikke liker tanken på å sende fisk, men nå er det slik at jeg bor langt unna nærmeste dyrebutikk (3 1/2 t å kjøre), så under lenker at det var en leverandør av fisk som faktisk sender fisk innen Norge. Regner med at det er slik de fleste dyrebutikkene i landet får fisken tilsendt. I poser i isoporkasser (med fly eller "post over natt"). Er dette sikkert? Noen som har erfaring? Tenkte å kanskje få med flere herfra sånn at vi kan dele frakten.

Forresten noen som vet hva "post over natt" koster?
Den eneste butikken jeg vet om som sender fisk, er Aquazoo. De har nettopp startet opp igjen etter en konkurs, så jeg vet ikke om de har noe særlig fisk inne ennå. Her står det om transport.
Det er forøvrig ikke lov til å sende fisk med post, så det lar seg ikke gjøre lenger, heller ikke med "post over natten".
sjekk www.koos.no, der står det at de sender, til og med "post over natt". Kanskje de ikke er helt oppdaterte på regler da, men spørsmålet mitt er om dette er en sikker måte å skaffe seg fisk på. Litt nyskjerrig på dette siden vi er en del nyoppstartede akvarister her jeg bor og vi har laaaaaaaang vei til nærmeste dyrebutikk. Så hvis vi kan stole på denne forsendelsesmåten (eller kanskje helst med fly) så kan vi spleise på frakten og bestille samlet...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap