Reker og eheim pickup pumpe

Hei!

Enkelt spørsmål: Vil reker i størrelse med kirsebærreker og røde krystallreker bli sugd inn i dette filteret? Bare jeg som lurer på om jeg må tre en strømpe på Kan egentlig ikke skjønne det kan være nødvedig, da åpningen på pumpa er veldig smal (ca 0,3 mm)

Takker for svar.
...Litt morsomt at dette kommer akkurat nå, for for fem minutter siden så måtte jeg redde en reke fra dette filteret...

...På toppen av filteret er en liten spake som bestemmer strupingen av gjennomstrømningen...Her vil det, dersom man struper litt, strømme vann igjennom, noe som ofte resulterer i at man kan suge inn luft dersom man setter filteret litt for høyt i vannet...Her hadde det tydeligvis spankulert en reke og fått bakenden sugd ned...Måtte ta av toppen og dytte bak for å løsne den...

...Min står i en liten 20 liter med krystallreker...Med strømpe...Og jeg vil vel anbefale strømpe på innsuget dersom du har ønsker om oppdrett på reke i denne størrelsen for jeg tror nok ikke 0,3mm en noe hinder for de når de nettopp har forlatt mor...
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap