Storauksjon i bergen 12. oktober (side 2)

saffen
pleier det og være litt tropheus marked der?

Blir dere med innover? Tenkte å ta oss en tur. Vi tar ikke med fisker denne gang. Var lite interesse for tanganyika! Men er jo kanskje litt mer nå? Du må hvertfall regne med å selge for slikk og ingenting hehe... Ellers må du sitte en minstepris.
Dato er notert og fiskefanging planlegges!
Jeg er bare lei for at ikke Corydoras adolfoi yngelen er gammel nok til å stå en hel dag i en pose enda (de er 4,5 mnd 12 oktober). Kanskje neste auksjon
Vibsi
[QUOTE=saffen]pleier det og være litt tropheus marked der?

Blir dere med innover? Tenkte å ta oss en tur. Vi tar ikke med fisker denne gang. Var lite interesse for tanganyika! Men er jo kanskje litt mer nå? Du må hvertfall regne med å selge for slikk og ingenting hehe... Ellers må du sitte en minstepris.

hadde tenkt oss innover ja... og trur ikke det kommer med fisk herfra heller daså...
Vurdere å ta med denne flotte roten ,men tenkte kanskje å lufte interessen for den før den evt. blir tatt med .
Det er en einerot som vi har brukt mange,mange timer på å gjøre rein og tatt av bark på. Men den kommer dessverre mest sannsynlig ikke til å bli brukt mer her i huset da de store karene er blitt erstattet med saltvannskar.

Synes det er synd at den bare blir liggene men kommer ikke til å "gi " den bort ,blir i så fall en god minstepris.


Den er tung og krever litt plass , måler sånn cirka 48 i dybde ,48 i høyde og 50 i bredde . Litt mer slitt er den blitt etter å ha stått ute i noen mnd. men det er jo bare en fordel.


Ta en titt på bildene og kom gjerne med en tilbakemelding om dere synes den er av interesse
Utrolig flott. Nesten synd jeg selger hjørnekaret mitt nå. Passer perfekt ser jeg. Du vil nok få solgt den, men sett en minstepris.
Tar med
Ser ut som det blir Bergen tur denne gangen og.

Tar med endel Corydoras bl.a.

Corydoras sp.black voksne
Corydoras Similis
CW23
Corydoras Sterbai
Corydoras duplicareus
Corydoras axelrodi
Corydoras atropersonatus
Corydoras napoensis
Corydoras polystictus
Corydoras Davidansi
Corydoras Metae
Corydoras Gossei
Corydoras loxozonus

Det er det jeg kommer på i farten.
Jeg satser på å tømme 110 literen. Blir ikke noe mer spennende enn Gullfisk, Gurami og Palettciklider. Skal trappe ned med et kar og da blir det selskapskaret.
Det høres bra ut Helge , trengs flere typer coryer i Bergen .
Gikk forresten veldig fint med de sp. Red Laserne jeg fikk fatt i på forrige auksjon ,har yngel på de nå
Sølvi Gullaksen
Gikk forresten veldig fint med de sp. Red Laserne jeg fikk fatt i på forrige auksjon ,har yngel på de nå :)

Jeg sa jo at du fortjente å få dem.
Hehe ,snill du som tror så godt om meg
Er det noen som skal ha med seg tanganyika fisker?
Gleder meg å ser foredraget fra Håvard for andre gang. Kan bare anbefale den for ALLE akvarister og "aquascaper"...

Objektlisten min er langt ifra å være ferdig. Har dessverre ikke tanganyika lenger, men litt reker her og litt reker det

Det ser lovende ut, at eg kan ta med meg 5stk svarte tigerreker. Det kan være en høydepunkt for alle rekeenthusiaster. Svarte tigerreker har blitt drettet over noen år i Tyskland nå, men likevel er de fortsatt utrolig sjelden. Helt utenkelig å få de i en dyrebutikk og også fra privat må man ha utrolig flaks (som eg hadde) og betale altfor mykkje (som eg gjorde). En god del av svarte tiger går fra Tyskland direkte til Japan. Prisen ligger langt over 400 Kr per stk!

Hvis det er noen moseeksperter som kommer kan eg ta med en liten porsjon Fissidens fontanus: http://www.flowgrow.de/pflanzen/item_display.php?item_id=231&instance_no=1&listing_link=y
Men da må eg ser litt interesse for den på forkanten.
Michael Niesar
Hvis det er noen moseeksperter som kommer kan eg ta med en liten porsjon Fissidens fontanus: http://www.flowgrow.de/pflanzen/item_display.php?item_id=231&instance_no=1&listing_link=y Men da må eg ser litt interesse for den på forkanten.

Jeg er iallefall klar for litt mose Sikkert mange andre som er det også. Er den vanskelig?
Inaktiv bruker
virker veldig fristenes.å komme å bruke penger på auksjonen.men jet tror jeg ikke.for lov til det =;-C!
Fissidens arter er sikker ikke blant de enkleste mosearter. Men her er Fissidens fontanus den mest uproblematiske. Problemet er likevel at den vokser så treig og ikke at han døde.
Men ved gode forhold (bløtt vann, pH lavere 7, CO2) er Fissidens en kjempeartig plante som fester seg godt på røtter, lavastein eller blåmatte. Videre er det en moseart som man kjenner igjen. Kan altså ikke forvekslast med java,- taiwan-, julemose etc.
Porsjonen som eg ta med er virkelig ikke stor hvis man vil sammenligna med andre moseporsjoner. Men det er pga. av veksten og sjeldenhet. Er ikke sikker hvis eg ta kun mosen eller binde den opp på en liten rot eller lavastein
Michael Niesar
Er ikke sikker hvis eg ta kun mosen eller binde den opp på en liten rot eller lavastein

Har tidligere kjøpt mose som er omtrent dobbelt så stort som et frimerke og som vokser ganske treigt ... Den het flammemose. Så jeg kan tenke meg hvordan fissidensen er, ja... Jeg synes det er mest spennende å finne noe eget å feste mosen til, men kanskje det kan være lurt å ta med begge deler? Ikke sikkert at alle har samme smak som meg.. Eller den der må jeg omformulere... Jeg kan garantere at ikke alle har samme smak som meg.. ;P
Gleder meg!

Noen som tar med noe stimfisk? Jeg har "brukt opp" plassen min på bunn til corydoras og maller, så vi trenger pelagisk fisk
Om det er ønskelig kan jeg ta en tur jeg også.

Har litt spennende gåenes her, kan også ta med litt fisk fra Peru turen.

Arter jeg kan ta med:

Hypanzistrus zebra L-046
Panaqolus sp. L-169
Panaqolus macus L-104
Panaque sp. L-203 VF Peru
Panaqolus sp. L-351 VF Peru
Lamontichthys filamentosus VF Peru
Pseudorinelepis sp. L-152 VF Peru
Panaque sp. Shamper VF Peru Denne er uvanlig!
Achanticus adonis VF Peru
Nannopotopoma sp "Ranger" VF Peru
Paraotocinclus sp. "Peru" Trolig første gang i Norge. Verdens minste Loricariidae?

Corydoras virginae VF Peru
Corydoras agassizi VF Peru
Scalarer VF Peru
Discus VF Peru
Apistogramma agassizii VF Peru
Nannostomus mortenthaleri VF Peru

Gi beskjed om hva som eventuelt er av interesse.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap