Storauksjon i bergen 12. oktober (side 4)

Vurderer å ta med en Gabonreke ,men vet ikke helt ennå om jeg klarer å skille meg av med den
Michael Niesar
[QUOTE=Snaken]Er det noen fler som skal ha med seg noen spennende reke typer ?


Kva type reker er du interessert i?

Svarte.

Jørn
Jørn Kåsa
[QUOTE=Michael Niesar][QUOTE=Snaken]Er det noen fler som skal ha med seg noen spennende reke typer ?


Kva type reker er du interessert i?

Svarte.


De er jo bare kjipe. Kjedelige svarte reker.

Dessuten vil jeg ha dem.
Michael Niesar
Porsjonen som eg ta med er virkelig ikke stor hvis man vil sammenligna med andre moseporsjoner. Men det er pga. av veksten og sjeldenhet. Er ikke sikker hvis eg ta kun mosen eller binde den opp på en liten rot eller lavastein


Jeg kommer til å by på den lille mosen din jeg Hadde vert fint om du tok den med på auksjonen.
Da er min foreløpige liste klar:

• Siamesisk algaspiser (Crossocheilus siamesis) 5 stk, middelsstort
• Girardinus falcatus (levendeføder) ca 8 stk hunner, men alle er nok gravide
• Sitrontetra (Hyphessobrycon pulchripinnis) 10-12 stk
• Gul Sverddrage (Xiphophorus clemenciae) 1 stk voksen gravid hunn og 5 stk yngel
• Corydoras gossei 4-5 stk…
• Avleggerplantepakke med ca 15 avleggere av: Microsorum pteropus "Windeløv", Microsorum pteropus ”Javabregne” og Vallisneria americana gigantea ”Kjempevallisneria”
• En god porsjon Hydrocotyle leucocephala
• En del røtter kommer nok også til å bli tatt med og sikkert mye annet utstyr når jeg får ryddet meg gjennom skuffer og skap (faktisk litt urovekkende hvor mye som blir kjøpt inn og aldri brukt...)

Grunnen for at det står endel ca på antall er at fiskene slett ikke vil stå stille Så jeg skal få gjort myyye godt arbeid på morgenkvisten på søndagen...
Flott pakat, Rune

Jeg tar med
-en diger Hemiancistrus sp. L 128 hann på 22cm (bilde i siste fotokonken)
-En diger Leporacanthicus triactis L091 hann på rundt 20cm
-Flere stimer med sitrontetra. 20st i hver pose.
-Gule reker
-Grønne reker
-Jegersnegler
-Humlereker og muligens et par andre rekearter

Har erfart tidligere at jeg ikke rekker å pakke alt jeg planlegger å ta med. Må derfor ta et lite forbehold om endringer på listen.

Noen som kunne hvert interessert i:

Aulonocara stuartgranti 4stk 2-3 cm
Labidochromis caeruleus 4stk. 2-3cm
masse ancistrus babyer 1-2cm.

???
Jeg vil tippe at ancistrus på 2 cm er for lite. De tåler jo veldig lite... Burde de ikke være 3+ ? Det er jo ikke bare bytte av miljø disse auksjonsfiskene skal gjennom. De skal jo også tåle temperatursvingninger + at de blir liggende i posen i mange timer.
tidligere kull jeg har hatt har tålt utrolig mye, med store forandringer både temperatur og miljø.
tror de er mye tøffere en vokne fisk av andre arter.
Hei,

ja det var ett flott plakat. Har du forandret litt på foredraget ditt, Håvard? Det blir iallfall spennende.
Eg har planlagt å ta med:
Svarte Tigerreker
Blå Tigerreker
Røde Krystallreker
Svarte Biereker (Svarte Krystallreker krysset med Black Bee)
Blue Pearl

Endlers Guppy
Ancistrus (to store hanner, er det interesse for de?)

Svarte Sandsnegler
Rosa Posthornsnegler

Fissidens fontanus
Ferskvannstang (Lomariopsis spec.)
Javamose
Taiwanmose

Arcadia ekstrabelysningsarmatur 36W (http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=55&produktid=134&Navn=02.%20Arcadia%20lysrør%20sett%20IP%2064&HKatID=19) T8 med lysrør (nytt, ubrukt) Triton
Filter Tetra crystal (nytt, ubrukt)
Islendsk lavastein (rød) bare hvis det er interesse
Catappa løv (bare hvis det er interesse)


Eg er interessert i:
CO2 trykkflasker, deler for CO2
Evt. deler for porsareol
små røtter (ikke Mopani)
Til rekeeksperter.
Har et kar med masse reker i. Ser ut som Klorekebabyer men det går også Kirsebærreker som har ynglet i samme karet. Vurderer å ta med noen av disse men id er litt vanskelig. Skal prøve å skille etter beste evne men kan jeg selge rekemix om det ikke går? De er ca 1 cm store, er det passe størrelse til å skifte hjem? Har selv kjøpt reker privat som har vært så små. Kunne virkelig trengt å tynne litt.
Michael Niesar
Hei, Eg har planlagt å ta med: Svarte Tigerreker Blå Tigerreker Blue Pearl Svarte Sandsnegler Rosa Posthornsnegler


Er det lov å spørre hvor mange porsjoner du har tenkt å ta med og hvor mange reker pr. posjon?

Ancistrusene dine bør det ikke være vanskelig å få solgt. Vet ikke om det er best å selge dem sammen eller hver for seg.
Hvem skal jeg maile for å få selgernr på forhånd?

Jeg har ikke noe klart bilde av hva jeg kommer til å selge ennå. Skal tømme noen kar, og da blir det en del planter til overs. Mest sannsynlig javabregner, javamose, kanskje en liten anubias på rot. Muligens mexicanske tanglopper.
Jeg har en masse neocardina.sp ... Blir det en for enkel rekesort å ta med seg?

Og så sniker jeg meg til å minne om det sosiale treffet på akvariet i Bergen, dagen før auksjonen...
Ta med kirsebærreker. Sikkert mange som ikke er med i klubb etc som kommer. Er folk litt int. i reker er jo det en veldig fin art å begynne med.

Vurderer selv å ta med noen. Er jo uansett bra å få spredd interessen for andre ting enn bare fisk. Enten det er planter, snegler, reker eller smådyr.
Trygve Lillefosse
[QUOTE=Michael Niesar]Hei, Eg har planlagt å ta med: Svarte Tigerreker Blå Tigerreker Blue Pearl Svarte Sandsnegler Rosa Posthornsnegler


Er det lov å spørre hvor mange porsjoner du har tenkt å ta med og hvor mange reker pr. posjon?

Ancistrusene dine bør det ikke være vanskelig å få solgt. Vet ikke om det er best å selge dem sammen eller hver for seg.

Det blir ikke så rikelig med reker denne gangen.
Svarte Tiger 1x 6 stk
Blå Tiger 2 x 5 stk
Blue Pearl 2 x 10 stk

Kan ikke pakke de to Ancistrus hanner i lag likevel. De er ikke akurrat venner, skjønner du. Det har tatt sin tid før ett 325l var stor nok for begge. Derfor var en single-pakking allerede planlagt. Men først må eg få tak i begge, hehe.
Aggi
Hvem skal jeg maile for å få selgernr på forhånd?

Bumper dette spørsmålet
Send gjerne ein e-post til meg for å få selgernr. Det er bare å gå inn på profilen min så finner du ein link.

Vil spesielt oppfordre dei som veit dei har mange objekter til å få seg et selgernummer. Det gjør at registreringen går litt raskere. Det samme gjeld dei som veit dei får problemer med å nå fristen for innlevering.

Er det noe annet en reker og mose som skal på auksjonen eller?
Akvarieutstyr,tanganyika fisker,akvarier osv...
Kan ta med ett enkelt 160 l helglasskar visst det er interesse for det
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap