Storauksjon i bergen 12. oktober (side 5)

Kommer noen Lelupier og Calvuser om det er av interesse ?
Ingunn Johnsen
Det samme gjeld dei som veit dei får problemer med å nå fristen for innlevering.


Ja, det blir kanskje litt knappt for meg pga fergetider. Selgernummer har eg jo. Men kan du gi meg adressen en gang til.Har jo vore det før men husker ikke adressen. Kan være viktig for en med dårlig orientering
Har forsøkt å legge ut eit kart, men fekk det ikkje til. Kanskje det er nokon andre der ute som er litt meir tekniske enn meg? Uansett ligg lokalet bak bergenshallen på Slettebakken.
[URL=http://www.1881.no/Map/Partner/Startsiden/?description1=Bergen+Sentrum+postkontor&lat1=60.3929847494735&lon1=5.32625704543397&firstname1=&lastname1=Bergen+Sentrum+postkontor&streetname1=Sm%c3%a5strandgaten&housenumber1=3&entrance1=&postcode1=5014&postarea1=Bergen&phonenumber1=&mobile1=81000710&description2=(ishall)+Bergenshallen&lat2=60.3540460371469&lon2=5.35960941215688]Kjørerute fra sentrum[/URL]

[URL=http://www.1881.no/Map/Partner/Startsiden/?description1=Nesttun+(Tettsted)%2c+Bergen%2c+Hordaland&lat1=60.3158312780877&lon1=5.34824239086511&description2=(ishall)+Bergenshallen&lat2=60.3540460371469&lon2=5.35960941215688]Kjørerute fra Nesttun.[/URL]
Gatenavnet er Slettebakken? Husnr.?
Vilhelm Bjerknes` vei 26, 5081 Bergen
Obs.

Det er endel omkjøringer i området, så om du bruker GPS, er det best å legge inn at du skal via "minde alle" og rask rute. Du har absolutt ikke lyst til å kjøre bjørnsonsgaten eller kanalveien.

Når du kommer ut av tunellen, skal du bare holde høyre felt helt til du kommer til en rundkjøring. (Forbi Audi og Volvo) Dersom GPS'en maser i mellomtiden, skal du bare ignorere det. Når du kommer til rundkjøringen, skal GPSen ha regnet ut ny og riktig rute.
Er dette fra nord eller sør ?
Aggi
[URL=http://www.1881.no/Map/Partner/Startsiden/?description1=Bergen+Sentrum+postkontor&lat1=60.3929847494735&lon1=5.32625704543397&firstname1=&lastname1=Bergen+Sentrum+postkontor&streetname1=Sm%c3%a5strandgaten&housenumber1=3&entrance1=&postcode1=5014&postarea1=Bergen&phonenumber1=&mobile1=81000710&description2=(ishall)+Bergenshallen&lat2=60.3540460371469&lon2=5.35960941215688]Kjørerute fra sentrum[/URL] [URL=http://www.1881.no/Map/Partner/Startsiden/?description1=Nesttun+(Tettsted)%2c+Bergen%2c+Hordaland&lat1=60.3158312780877&lon1=5.34824239086511&description2=(ishall)+Bergenshallen&lat2=60.3540460371469&lon2=5.35960941215688]Kjørerute fra Nesttun.[/URL]


Se kartene jeg linket til. Der står vegnr og alt. Her er en oversikt over stengte veier. desverre, så gjelder det hele fylket, og ikke bare den aktuelle ruta.
Viggo Gausvik
Er dette fra nord eller sør ?
dettte er når du kommer fra sentrum. Hvis du kommer over Halhjem og Nesttun er det noe lettere. Den forbaska bybanen som lager krøll i alle gater U see.
Trygve Lillefosse
Obs. Det er endel omkjøringer i området, så om du bruker GPS, er det best å legge inn at du skal via "minde alle" og rask rute. Du har absolutt ikke lyst til å kjøre bjørnsonsgaten eller kanalveien. Når du kommer ut av tunellen, skal du bare holde høyre felt helt til du kommer til en rundkjøring. (Forbi Audi og Volvo) Dersom GPS'en maser i mellomtiden, skal du bare ignorere det. Når du kommer til rundkjøringen, skal GPSen ha regnet ut ny og riktig rute.:-)


Ok, men det hørtes litt komplisert ut. Siden det blir knapp med tid for meg, må eg spørre: eg kommer fra nord, skal eg kjøre over danmarksplassen? Kva tunnel og rundkjøring er det du mente?

Sorry, men eg er ikke så kjent i Bergen. Men eg har GPS, ja.
Michael Niesar
Ok, men det hørtes litt komplisert ut. Siden det blir knapp med tid for meg, må eg spørre: eg kommer fra nord, skal eg kjøre over danmarksplassen? Kva tunnel og rundkjøring er det du mente? Sorry, men eg er ikke så kjent i Bergen. Men eg har GPS, ja.

Trygve snakker om den ruten som går fra nord gjennom fløyfjellstunellen.
Michael Niesar
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Obs. Det er endel omkjøringer i området, så om du bruker GPS, er det best å legge inn at du skal via "minde alle" og rask rute. Du har absolutt ikke lyst til å kjøre bjørnsonsgaten eller kanalveien. Når du kommer ut av tunellen, skal du bare holde høyre felt helt til du kommer til en rundkjøring. (Forbi Audi og Volvo) Dersom GPS'en maser i mellomtiden, skal du bare ignorere det. Når du kommer til rundkjøringen, skal GPSen ha regnet ut ny og riktig rute.:-)


Ok, men det hørtes litt komplisert ut. Siden det blir knapp med tid for meg, må eg spørre: eg kommer fra nord, skal eg kjøre over danmarksplassen? Kva tunnel og rundkjøring er det du mente?

Sorry, men eg er ikke så kjent i Bergen. Men eg har GPS, ja.

Tunellen er fløyfjellstunellen, den siste tunellen før Bergen sentrum når man kommer fra Åsane/nord.
Da kommer du til Danmarksplass(det store lyskrysset) er det endel byggearbeider fordi vi endelig skal få bybane.

Gjennom Danmarksplass, skal du holde høyre felt, og holde deg i det feltet et lite stykke videre(1 km?), selv om GPS'en protesterer.

Når du har kjørt forbi Audi og Volvo sine lokaler, kommer du til en helt ny rundkjøring. Denne kommer du bare inn i dersom du holder høyre felt, venstre felt går under rundkjøringen.

Såsant du holder deg i høyre felt fra du kommer ut av fløyfjellstunellen, kommer du riktig.

GPSen bør ha omstilt seg til den litt endrede ruten innen du kommer til rundkjøringen, men tar med litt videre beskrivelse for sikkerhets skyld.
--
Deretter:
I rundkjøringen skal du mot venstre. Deretter følger du veien rett frem/der den leder. Ved en remabutikk kommer det en rundkjøring du skal kjøre rett igjennom. Like etter er det en rundkjøring hvor du skal til venstre. Deretter blir det høyre i neste kryss, og du bør begynne å kjenne deg igjen.
--

De som kommer fra syd får samme rute som tidligere.
Bussene er muligens lagt litt om siden ifjor(hvor man går på ved bystasjonen), så det skal jeg ikke si for mye om. Sjekk www.tide.no

Kommer man fra Vest, er det enda større grunn enn i fjor til å kjøre over puddefjordsbroen og velge høyre felt til danmarksplass. -Kjør deretter som Michael i høyre felt et stykke, til dere havner i den nye rundkjøringen.
L-333
skal noen ta med L-333???
Er det noen som skal ha med noen spennende apistogrammaer?
Er også på jakt ette moina.
Jeg var dessverre uheldig med mine moina da jeg reiste fra dem i sommer.
Jeg håper også at noen tar med en eller annen form for levendefórkultur. Jeg har lyst å prøve Daphnia pulex.
Forresten, er det noen som tar med eplesnegler i fine farger?
Det kan se ut som om jeg kommer en liten tur, men det blir i så fall bare for å høre på foredraget (og hilse på andre akvarister, selvsagt). Jeg blir ikke værende når auksjonen starter, det har jeg ganske enkelt ikke råd til. Dessuten prioriterer jeg familien denne dagen, så jeg blir bare kortest mulig tid.
Jeg tar med 4-5 voksne blå eplesnegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap