Feste bakgrunn ("film"/folie)

Heisann, ser det er en annen tråd her, men prøver allikevel.
Har en bakgrunn (film/folie) som skal være på utsiden av akvariet.

Hvordan fester en denne for å få best resultat?
Ser salovann er foreslått, smører man da salovann på karet eller folien?

Vil gjerne at det skal se bra ut
Jeg har hatt det på bakglasset på karet (pass på så ingenting kommer inni karet - såpe og fisk går dårlig sammen). Så legger du på folien og bruker f.eks bankkortet ditt til å stryke ut alle luftlommer.
Et annet godt tips er matolje, det er vel bedre for fiskene og. Bare stryk ut alle luftboblene som nevnt ovenfor.

Jon
matolje er nok bedre ja. Bare ikke bruk rent vann. Jeg gjorde det forrige helg, og allerede er folien i ferd med å løsne. Og jeg kan jo bare glemme å komme bak der og gjøre det på nytt. Jippi :p
har brukt tape jeg, enkelt og greit.
sessan
har brukt tape jeg, enkelt og greit.

Det gjorde jeg før også, men da blir det store luftlommer 8hvert fall hos meg), som da gjør motive mørkt og uklart. Med matolje klistres folien inntil og gjør motivet klart og tydelig. Jeg bruker likevel tape på kantene, spesielt på toppen, slik at ikke lystoppen skal skrape løs folien.
jeg holder på og maler en bakgrunn nå på papp, så den må jeg feste med tape. Jeg strekker den ut så godt jeg kan, og så legger jeg noe mellom glasset og veggen som presser den inn midt på. tror en sammenkrøllet plastpose vil gjøre jobben. Det samme har jeg gjort med det andre akvariet, det har en kjøpt bakgrunn på rull. Tapet fast, og lagt en sammenkrøllet plastpose bak som trykker bakgrunnen mot glassett. enkelt og greit Jeg kommer ikke til nå med matolje eller såpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap