Hvordan tar man gode bilder av akvariet?

Lurer på en ting - hvordan gjør man for å ta gode bilder av akvariene? Jeg prøver, men får bare med blitsen på bildet. Hvis jeg prøver uten blits så blir bildene uskarpe.
Er det hele akvariet du prøver å ta bilde av?

I så fall: Skru av lyset i rommet og ta bilder om kvelden, ikke bruk blits, og hvil kameraet på noe, f eks et bord, en stol, tripod etc, hva som helst bare det er stabilt. Hvis du fremdeles får uskarpe bilder bruk timeren slik at du ikke rører kameraet mens det tar bilde, da kan du ikke komme borti det eller skjelve på hendene.

Hvis du gjør alt det og fremdeles får uskarpe bilder er det noe galt med kameraet ditt
sessan
Lurer på en ting - hvordan gjør man for å ta gode bilder av akvariene? Jeg prøver, men får bare med blitsen på bildet. Hvis jeg prøver uten blits så blir bildene uskarpe.

først og fremst slå AV blitsen!:P
..som nevnt tidligere, sett kameraet på et stødig underlag. Problemet kan faktisk være så enkelt at utstyret er for dårlig. Om det er et standard kompaktkamera til rundt 5-700 kroner har jeg vanskeligheter for å tro at du kommer til å få noe spesielt glede av det.. "Gode bilder, gode minner"^^,
Jeg har lommekamera til 800 kr og det fungerer helt fint det, bare jeg ikke stiller for høye krav Hvis vi er ute fungerer det helt fint, selv om fargen blir litt 'utvasket', men det er jo lett å fiske i photoshop. For å ta bilde av noe som ikke rører seg (akvarium f eks) fungerer det også helt fint, men hvis jeg vil ha bilder av fisk eller macrobilder tyr jeg til typens kamera, som er mye bedre.

Men jo, fisk får man ikke særlig gode bilder av med billigkameraene, med mindre man har fisk som liker å sitte *helt* i ro i lengre perioder
Mye lettere å gi eksakt forklaring om de som spør sier hvilket kamera de har, er ofte manualer online, så da kan man også si hvilken innstilling man bør bruke.
jeg har et fujifilm kamera, kostet ca 3000 på tilbud for halvannet år siden.

Får uskarpe bilder om jeg ikke bruker blits. fikk beskjed i butikken om å ha det innstillt på P - og bruke blits innendørs. hender jeg må det ute også noen ganger ,da sier kamera fra.
sessan
jeg har et fujifilm kamera, kostet ca 3000 på tilbud for halvannet år siden. Får uskarpe bilder om jeg ikke bruker blits. fikk beskjed i butikken om å ha det innstillt på P - og bruke blits innendørs. hender jeg må det ute også noen ganger ,da sier kamera fra.

Du må oppgi modell også, men hvis det er noen TV/aperture modus på kameraet så er det den du bør bruke når motivet beveger på seg.
det heter Finepix E900

Jeg kan svært lite teknisk. Jeg bruker stort sett sportfunksjonen eller den som heter "P". Bruker alltid blitz inne.

Har prøvd å ta bilder litt på skrå, men ble ikke heeelt fornøyd.

tok noen bilder før i dag
Jeg synes ikke man burde bruke blits når man tar bilder av akvarier. Lyset i akvariet er som regel finere enn blitsen som kommer fra siden.

Så prøv uten blits og hvil kameraet på noe slik at det ikke kan røre seg. Hvis verken motivet eller kameraet rører seg sier det seg selv at man får skarpe bilder
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap