- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Kampfisk spise neon tetra?
Kampfisk spise neon tetra?
Hei. noen som vet om kampfisken spiser neon tetra? syns jeg har hørt dette før, men litt usikker.. pga problem med fort møkkete vann i bollen til søster, så tenkte jeg å la fiskene hennes være i mitt akvarie frem til hu kommer hjem igjen, og til vi finner problemet, men vil ikke ofre neon tetra'ne mine av den grunn..hehe.. noen som vet?
Postet 08.09.08 kl 18:58
Postet 09.09.08 kl 11:44
Postet 09.09.08 kl 22:11
Hehe.
Når det gjelder kampisk er det masse forskjellig som blir erfart.
Jeg har hørt at Kampfisk hanner "KAN" komme til å spise neontetra om de er små nok, og om de er svake nok. (Da det da ble sagt at kampfisken ikke bare nappet men tok ett jafs av halve neontetraen. Om dette er sannt kan man aldri vite.)
Utifra det jeg vet etter å ha lest på utallige internettsider/bøker og andre folks erfaringer med denne fisken, går den faktisk godt sammen med "de fleste", unntatt andre hanner av samme art.
Det står også at kampfisker reagerer på fisker som har lik farge som den selv (sterke farger) og kan dermed være en trussel for disse. (da tenker man på f.eks. guppy)
Men mange har hatt kampfisk sammen med guppy uten at noe uhell har skjedd.
Min erfaring med denne fisken er at den egentlig er "nokså tolerent". Den kan gå sammen med andre, sålenge de ikke går han "på tærne". til vanlig er kampfisker filosofiske latsabber, som egentlig liker seg best alene.
Søk på forumet om kampfisk, så finner du masse tråder om dem...
Når det gjelder kampisk er det masse forskjellig som blir erfart.
Jeg har hørt at Kampfisk hanner "KAN" komme til å spise neontetra om de er små nok, og om de er svake nok. (Da det da ble sagt at kampfisken ikke bare nappet men tok ett jafs av halve neontetraen. Om dette er sannt kan man aldri vite.)
Utifra det jeg vet etter å ha lest på utallige internettsider/bøker og andre folks erfaringer med denne fisken, går den faktisk godt sammen med "de fleste", unntatt andre hanner av samme art.
Det står også at kampfisker reagerer på fisker som har lik farge som den selv (sterke farger) og kan dermed være en trussel for disse. (da tenker man på f.eks. guppy)
Men mange har hatt kampfisk sammen med guppy uten at noe uhell har skjedd.
Min erfaring med denne fisken er at den egentlig er "nokså tolerent". Den kan gå sammen med andre, sålenge de ikke går han "på tærne". til vanlig er kampfisker filosofiske latsabber, som egentlig liker seg best alene.
Søk på forumet om kampfisk, så finner du masse tråder om dem...
Postet 10.09.08 kl 10:17
Postet 10.09.08 kl 12:18
Endret: 10.09.08 kl 12:19
Postet 10.09.08 kl 14:34
Postet 10.09.08 kl 17:41
Postet 10.09.08 kl 17:44
tja.. har vel aldri hørt at du IKKE kan ha kampfisk sammen med andre fisker med slør, men har hørt at det ikke anbefales, for at kampfisken spiser opp slørene dems.. selv har søster gullfisk og kampfisk sammen, å det ser ut til å gå veldig bra.. men hun hadde en slørhale som døde, å som kampfisken da spiste på, så søster kalte kampfisken sin for en "morder" for hu var sikker på at kampfisken hadde spist på den som gjorde den døde.. hun er bare 12,så ikke vet jeg.. men det ser ut som dette går helt fint.. å som sagt at de ikke anbefaler kampfisk sammen med andre fisk med slør, er jo for kampfisken spiser slørene, men slørene på gullfisken og andre som var oppi der er faktisk like fine og hele nå som da vi kjøpte dem.. så stemmer ikke alltid
Postet 10.09.08 kl 17:49
Det spørs litt på tempramanget til fisken.
min kampfisk er veldig grei mot andre fisker men han jakter på yngel hele tiden så han har så mye og gjøre. Tror ikke han får tak i ynglene engang.
Kampfisken min går sammen med Endlers levendefødende og corydoraser og jeg ser ikke at bestanden minker.
Kampfisken er ikke så rask i bevegelse men han er litt slu for han ligger inni planter å venter på at yngelen til endlersen skal komme nærme nokk så han kan nappe dem til seg.
Men som sakt så syns jeg ikke at bestanden av fisk minker.
min kampfisk er veldig grei mot andre fisker men han jakter på yngel hele tiden så han har så mye og gjøre. Tror ikke han får tak i ynglene engang.
Kampfisken min går sammen med Endlers levendefødende og corydoraser og jeg ser ikke at bestanden minker.
Kampfisken er ikke så rask i bevegelse men han er litt slu for han ligger inni planter å venter på at yngelen til endlersen skal komme nærme nokk så han kan nappe dem til seg.
Men som sakt så syns jeg ikke at bestanden av fisk minker.
Postet 10.09.08 kl 17:58
Endret: 10.09.08 kl 17:59
Postet 10.09.08 kl 19:03