Jeg vil gjerne ha yngel

Inaktiv bruker
Har per idag neon tetra, guppy, glowlight tetra, noen glassreker og noen sandsnegler i et akvarium. jeg har desverre ikke mulighet til å montere et yngelkar, og lurte på om noen hadde erfaringer med guppy-yngel i et slikt miljø? hvor mange yngel, følger med i hvert kull i gjennomsnitt? har en god del gjemmeplasser i akvariet hvor tetraene ikke bruker å være, men rekene cruiser rundt overalt.

er det eventuelt andre fisker som er lett å få yngel med som passer sammen med disse?

hvor stor er sjangsen for at sandsnegleunger vil kunne vokse opp uten å bli spist?
Blant fiskene dine var det ingen som kunne finne på å spise sandsnegler iallefall Sandsnegler har knallhardt skall, selv som små.

Guppyenes yngel kan imidlertid fort bli snacks for tetraene. Tetraer generelt er små rovfisk i miniformat, de har godt med tenner, så de vil nok jakte på og spise de guppy-ynglene de får tak i.
Hvor mange yngel en guppy får pr kull er nok umulig å svare på. Det er alt fra noen få stykker til flere dusin.

Har du noe bilde av akvariet?
Inaktiv bruker
har ommøblert det idag så foreløpig er vannet ganske grumsete, kan godt poste opp noen bilder senere ikveld. jeg vet jeg tidligere postet et bilde i en annen post, skal prøve å finne det og linke. akvariet ser stort sett likens ut nå, bare at ting er plassert litt annerledes.

sortemannens tetraer da ikke nubbsjangs at jeg knerter 13 fisk. blir morsomt å se om noen av ynglene klarer seg da.

lite side-spørsmål. i mitt utvendige filter (et rør som går opp i lokket på akvariet, hvor det filtreres gjennom svampmateriale og så renner tilbake inn i akvariet) ligger det masse små, hvite stein-tuber. hva er disse til gode for?
Inaktiv bruker
okei, det andre bildet var ganske utdatert.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap