Yngel! hva gjør jeg?!

var nettop oppe å gav fiskene mine noe kveldsmat da jeg så at guppydama er tynnn! til vanlig er ho kjempefeit og så etter ein stund ser jeg 5 mjm lange yngel fargeløse og søte hva gjør jeg nå for overlevelse??!

PS. er så i ekstase! yippi!
Ta å knus flakforret godt, så får de i seg litt næring.

Ellers kan jo et yngelnett/boks som du kan sette i karet hjelpe til med overlevelsen.
Hei
har ikkje noe sånt kan jeg lage ein slags erstatter til det?
I mellomtiden kan du vel bruke en finmasket kjøkkensil av noe slag
Grattis forresten
Hei
tusen takk for det! men du må jeg kanskje vaske den veldi godt da den er blitt vasket før med såpe`?
Hei
har no funnet ein som ver litt stor men yngelen kommer seg ikkje ut av hulla, men den er veldi stor, og ein som ikkje er meir enn 5cm i diameter som jeg no har helt kokende vaten over og skal vare sterilisert. hvilken burde jeg velge.
Tja, småguppyer trenger vel ikke så stor plass, men 5CM var veldig lite. Ta den store du, og så slipp en plantebit oppi til dem, så de får noe å gjemme seg i, som er instinktet deres
Inaktiv bruker
hvis yngelen ikke kommer seg igjennom den største tar du såklart den
Hei
det har veldi liten topp så den sytørste sila passet ikkje, men har litt javamose der så vil di greie seg over natta? eller er det eit anna arntelnativ
Hmm
Vi fikk guppy yngel for noen uker siden.

Når vi først så at det var yngel oppi karet, trodde vi det kun var den ene vi så som hadde overlevd, Vi plukket ikke ut yngelen å la den i et eget kar. Vi lot bare yngelen være i karet sammen med de andre. Og det har gått veldig bra.
Vi ser bare flere og flere etterhvert som de andre søskene dens tør å komme frem. Vi har riktignok en del planter og stener de kan gjemme seg for andre fisker i...
Så koselig da - gratulerer med bebiser

Jeg har pleid å la ungene være i akvariet, men det er jo ikke alltid de klarer seg. masse plasser å gjemme seg, planter og steiner gjør sjansen til overlevelse større.
Men du kan jo prøve å fange de da
Da jeg var helt nybegynner med akvarium, og jeg så min første guppyyngel var jeg skikkelig glad. Jeg fanget den og puttet den i en fødekasse jeg kjøpte på dyrebutikken. Jeg var dessverre litt for "overbeskyttende", så jeg lot den være oppi kassen altfor lenge. Da jeg tok den ut vokste den veldig mye mer langsomt enn de andre ynglene som da også var yngre enn denne fisken.
Nå når jeg ser guppyyngel blir jeg selvfølgelig glad, men jeg lar dem svømme fritt rundt i akvariet. Det er nok av gjemmesteder, og de aller fleste klarer seg. Har nå en haug av guppyer.
Guppyyngel vokser visst mye raskere når det er mye strøm i vannet, mine har ihvertfall gjort det etter at jeg bytta akvarium på dem. Da får de trent mer og spiser mer
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap