Eheim pro ecco

Jeg ser at Eheim har kommet med en ny og forbedret Ecco-serie. Nå heter de Eheim Ecco Pro, henholdsvis i størrelsene 130, 200 og 300 (tallet angir hvor stort akvarium de kan brukes opp til)

Jeg kikket på prisene, og de ligger noe under den vanlige Eheim Pro serien 2222 og 2224. Men særlig stor prisforskjell var det ikke da, bare 150 kroners forskjell på Eheim Pro 2224 og Eheim Ecco Pro 200 (tilbud).

Så hva taler egentlig for å velge Ecco Pro ? Jeg har hatt den vanlige Eccotypen en gang, og det jeg husker best er strevet med å få på lokket og den udugelige hendelen man låste lokket med. Den knakk... to ganger. Så man gjorde lurt i å ha et slikt håndtak liggende i reserve, hvis man hadde Ecco filter. Mulig det var bare meg som var utrolig klønete med det filteret, men jeg har aldri hatt lignende trøbbel med andre Eheim filtere

Det står bl.a. "energy saver" på en produktomtalene i en tysk nettbutikk, og den mellomste modellen (200) bruker faktisk bare 5 watt.

Toppen ser iallefall ny og "snasen" ut på den nye Ecco-varianten. Slangekraner ser ut til å være standard.

Følgende beskrivelse er fra www.aquaristikshop.de
"Article Description:

The new EHEIM ecco pro 200 is a powerful, efficient enery-saving external filter for aquarium up to 200 litres. The very shape of this filter signals a new technical concept. The practical carrier handle is a multi-function lever, and as such, fulfils various functions. It serves to activate the integrated priming function, which facilitates start-up during installation and after cleaning. With the handle the filter can also be opened or closed easily with a flick of the wrist - at the same time it is safely locked in place. The EHEIM ecco pro 200 is supplied complete with filter material and is immediately ready for operation. Practical filter media containers, safety hose connections and shut-off taps make operation and maintenance child`s play. Thanks to the coordinated reationship between pump performance and volume, the EHEIM ecco pro 200 filter ensures reliable long-term cleaning with a permanent circulation and simultaneous oxygen enrichment of the aquarium water - a guarantee for ideal water cleaning and a successful aquarium hobby. The filter comes complete with mechanical, biological and adsorptive filter media filling. The filter flow rate can be adjusted to requirement.

Technical data EHEIM ecco pro 200:
- product type: 2034020
- for aquariua from 100 up to 200 litres
- Power consumption: 230 V/ 50 Hz 5 W
- Pump output: 600 l/h
- Pump head: 1,4 m
- Filter volume 2.0 l + 0.3 l (prefilter)
- Canister volume: 4.0 l
- Dimesnions: 205x355 mm ( diameter x height)

The filter comes complete and ready-to use with filterpad, filterfleece, carbone filter pad and ist filled with EHEIM SUBSTRATpro and EHEIM MECH pro as filter media. Hoses, pipes and accessories are also included
."

[External Image]
Kanskje dette kan være noe å prøve når jeg skal få tak i filter til 60 litern. Sjekka prisen på 2222 med filter media og den var ca 750 på den siden Mona viste til. Mens den mindre eccoen som har lik sirkulasjon er på ca 650. Til og med den mellomste er billigere en 2222. Det eneste minuset er vel at Eccoen har litt mindre filtervolum. Men i små kar på ca 60 liter til 160 liter er ikke filteret nødt til å være det beste etter min mening.
Vet at denne er litt gammel... men jeg fikk denne typepumpe følgende met et akvarie og jeg skjønner ikke hvordan jeg kan åpne den? jeg drar ned det håndtaket hvor det står open og close... men jeg får det fortsatt ikke opp. kan noen hjelpe meg :P?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap