Trenger noen råd ang. røtter!

Hei,

Jeg har funnet noen røtter. De er gamle og uten bark så kan ikke gjette slaget, men fra et løvtre av en eller annen sort.

Jeg har lyst til å bruke de i akvariet. De er litt rå og våte da de har ligget ute nå, men er gamle og inntørket med litt mose på. En av dem er litt morken på enkelte steder så jeg kan pille litt av veden der.

Noen forslag til behandling?

Jeg tenkte jeg skulle vaske og skrubbe de godt, få av alt dødt utenpå og tørke dem.

Kan jeg behandle de med noe etterpå, f.eks lakk så de holder seg selv om de er litt bløte og morkne i veden?

Takknemlig for råd og svar!
Inaktiv bruker
Høna
Hei, Jeg har funnet noen røtter. De er gamle og uten bark så kan ikke gjette slaget, men fra et løvtre av en eller annen sort. Jeg har lyst til å bruke de i akvariet. De er litt rå og våte da de har ligget ute nå, men er gamle og inntørket med litt mose på. En av dem er litt morken på enkelte steder så jeg kan pille litt av veden der. Noen forslag til behandling? Jeg tenkte jeg skulle vaske og skrubbe de godt, få av alt dødt utenpå og tørke dem. Kan jeg behandle de med noe etterpå, f.eks lakk så de holder seg selv om de er litt bløte og morkne i veden? Takknemlig for råd og svar!


Hei!

Etter hva jeg har lest så kan man kun bruke røtter som har ligget i myr o.l(mener man kunne bruke andre slags røtter også. men husker ikke hva slags type).
Du må for alldel ikke behandle røttene med lakk, da det er giftig og forurenser fiskene og vannet.
Det du også kan gjøre er å søke på "røtter" her inne på akvaforum.
Legger inn en link til en artikkel her:
http://akvaforum.no/text.cfm?id=2054


Mvh Morten
Tilfeldig bekjentskap
© Tor E. Simonsen
Reklame for plussmedlemskap