Blå gurami

Hei. min blå gurami var helt fin hele dagen, men i dag når jeg kom fra skolen, så hadde den litt merkelig oppførsel og så merkelig ut.. den var nedpå bunn og var helt rolig, men etter litt så begynte den å svømme, men svømte med utrolige rolige bevegelser... nå er den bare helt rolig blandt plantene helt oppe i overlfaten.. så ikke ut som den spiste stort heller når jeg ga dem mat.. som sagt har også fasongen blitt litt rar, den har blitt litt mer "kule" , altså litt mere mage og feitere.. har denne blå gurami og en gull gurami, å jeg ser godt forskjell på oppførselene dems, før hadde dem lik oppføsel... hva kan dette være? sykdom? gravid? jeg selv TROR det er to gutter, men skal ikke si noe sikkert..
Det kan høres ut som bukvannsott eller forstoppelse uten at jeg kan si det sikkert når jeg ikke har sett fisken. Du kan lese mer om denne og andre sykdommer her og se om du finner symptomer som stemmer overens med det fisken din har.
fikk beskjed at det var oksygen mangel, å gjorde som jeg fikk beskjed om og at fisken da sku bli frisk igjen.. men dagen etter så lå fisken død på bunn kan være forstoppelse også ja..
Hmmm, synes det var rart at noen mente det var oksygenmangel. Da henger fiskene heller i overflaten, hvor det som oftest er mer oksygen, enn nede på bunnen. Dessuten burde du sett det på alle fiskene og ikke bare denne ene.

Uansett så er det ikke mer å gjøre med det nå. Får håpe dette bare gikk på denne ene fisken og at de andre fortsatt vil holde seg friske.
jo, den holdt seg for det meste oppe i overflaten blandt planter meste av tiden.. men lurer på om det er forstoppelse.. har en kamerat som har jobba i dyrebutikk, å han syns det hørtes ut som forstoppelse.. han skulle forresten komme i dag å se på vannet mitt og måle PH, men hørte ikke mer fra han... :-S satse på det går bra med de andre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap