Gh?

Hei!

Har vært å handlet litt. Sera GH test kit!

Hvordan tester man det egentlig? Har lest brugsanvisningen men jeg forstår fint lite. Hvilken farge skal det ha for at det skal være bra? Det står at jeg skal bruke 5 dråper på 5ml. Og etter jeg har hatt i dråpene forstår jeg ikke hva jeg skal se etter. Det er kanskje den dårligste brugsanvisningen jeg har hatt i mine hender :P "Drypp 5 dråper, rist og se hvilken farge det blir".

Say whaaaat?
Det følger vell med eit ark og som viser noen farger og så står det noen tal under fargane ?
Hm
Jeg lurer også på hva som er optimal GH verdi for ferskvannsfisk.

Hei
Det var faktisk ikke noe slikt som fulgte med.

Jeg kjøpte en PH test fra JBL det fulgte med fargekart. Kan vel neppe bruke det på GH? :S

Sorry, jeg er totalt n00b.
Gh
mener å tro du skal ha 5ml med akvarievann i et prøveglass så finner du frem gh test flasken som følger med så teller du hvor mange droper du slipper ned i prøveglasset før vannet skifter farge.. da har du en verdi..
Sort Steinbit
Jeg lurer også på hva som er optimal GH verdi for ferskvannsfisk.

Dette er forskjellig for de forskjellige artene. Dette kan du finne ut ved å lese om fisken i fiskebasen som du finner under kunnskap her øverst.

Som volc0m skriver så er de fleste gh-tester slik at du drypper og teller dråper til fargen i testglasset skifter over til den samme fargen som er i dråpene du drypper oppi. Kjenner ikke til Seras tester, men forhåpentligvis er det samme fremgangsmåte der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap