Eplesneglebarn

Har fått en familieforøkning i to akvarier. Trodde det var pestsnegler, men var heldigvis for lat til å fjerne dem da jeg fant dem (phu!). Så vokste de som bare det og det gikk opp for meg at det må ha blitt igjen snegleegg da jeg flyttet sneglene mine. Tellte meg opp til 120 i et kar før jeg ga opp, og så oppdaget jeg nye i et annet kar også... Men, hva skal jeg gi dem å spise? Synes jeg kan se tynne partier/bobler i skallene til noen av de små,og antar at de mangler noe for å bygge opp skallene sine. Hva skal jeg gi dem for dette? Kom brått på meg det hele, da det var i et TREDJE kar jeg oppdaget snegleegg så jeg fulgte bare med i det. De legger egg for harde livet i karene mine.....
Ingen som vet hvordan jeg skal fore småsneglene mine? Håper på svar. Har fått med meg at de skal ha kalk, men er det i kosten eller skal det tilsettes?
Kalsium er kjekt å ha for å bygge opp skallet og det finnes i spinat. Du kan også gi dem krabbe og reke for som JBL NovoPrawn og NovoCrab, som forsterker skall. Ellers så spiser de alt fra planterester, fiskebæsj, fiskefôr, malletabletter og grønnsaker som agurk, salat, squash osv.

For å få mer kalk i vannet kan du kjøpe tilsetningsstoffer på dyrebutikk, en kalkstein e.l. Det finnes folk som har mer peiling på dette enn meg
Ph over 7 og GH rundt 6 skal være ok for skallet til eplesneglene
Takker for svar. Da skal jeg prøve å endre litt på foret deres
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap