Isopor

Dette er vel et nybegynnerspm så jeg legger det her. Har hoppet elegant over det med de andre karene mine, men nå som jeg skal starte et stort vil jeg gjøre det skikkelig. Leser her og der at det skal være isopor i bunnen av akvariet. Mine spm er derfor følgende: Hvor får jeg kjøpt det? Og hvor tykkt må det være? Hvordan skjuler dere det så det ikke synes?

på forhånd takk for svar
Plussmedlem
Skal og skal...
Du må ikke ha isopor i bunnen i karet, men det kan være fornuftig hvis du skal bygge opp noen steinformasjoner.
Det er i alle tilfelle lurt å legge de nederste steinene helt nederst i karet og ikke på selve sanden/grusen. Da unngår du at gravende fisker lager ugagn

Et annet alternativ til isopor er liggeunderlag av en aller annen type.
Med isopor kan du riskikere at en gravende malle begynner å gnage på isoporplata. Da får du "snø" i karet.

Jeg har isopor i et kar. Tror plata er 10 mm tykk. Kjøpes på en vanlig byggevareforretning. Koster nesten ingenting
Plata festes med silikon og skjules lett med sanden/grusen.
Takker for svar

Men evt liggeunderlag, kan det inneholde giftige stoffer? Spør og graver jeg...
Plussmedlem
Normalt så gjør det vel ikke det. Skal kanskje aldri si aldri...
Det er jo så mye som blir produsert i Kina nå, men det er nok ganske så harmløse saker
Det er flere som bruker liggeunderlag i akvariene sine her på AF.
Kjempefint, da kan jeg prøve det Er jo greit å prøve å beskytte bunnen litt også.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap