Planteid?

Jeg så en plante i butikken idag som var utrolig fin... Tenkte jeg skulle hjem og sjekke den opp.. men finner den ikke.

Det er trolig en rosettplante. Ligner på rett valisnera, bortsett fra at bladene har en hvit stripe langs begge kantene på bladet.

Noen som kan hjelpe meg?
Jepp

Det er nok denne. Altså ikke en akvarieplante, desverre, for dekorativ er den jo. Men gjør seg nok bedre siden av akvariet enn oppi
ElinH
Jepp :) Det er nok [URLBLOCK1]. Altså ikke en akvarieplante, desverre, for dekorativ er den jo. Men gjør seg nok bedre siden av akvariet enn oppi ;)


Den hadde myemye smalere blader enn det... de var vel ca en cm bred (gjevnt og en 15-18 cm lang den i butikken.. Vil tippe det var en 10-15 blader i den potta...
Jeg holder fortsatt en knapp på denne planten, jeg (til noen lanserer et bedre alternativ i hvert fall). Jeg vet at butikker selger denne som akvarieplante, og et google bildesøk avslører at denne kan se veldig forskjellig ut. Pluss at det at planten nå står under vann kan gjøre den annerledes også.
Jeg kan med sikkerhet si at den ser ikke slik ut.
Bladene går ut ifra ca samme punkt i potta, og ikke på forskjellige steder langs en stengel....
Jeg tror jeg har sett den planten jeg og!! Og den ligner overhodet ikke på den stueplanten, ser som sagt mer ut som Vallisneria (gress).

En venn kjøpte et par slike sist uke, men vet desverre ikke navnet på den.
Spørs om det dreier seg om planten som er omtalt i denne tråden. Dessverre en sumpplante det også.
Ah, takk Astrid Det er sikkert den. Synd at slike flotte planter ikke går bra i akvarium
Tante Astrid
Spørs om det dreier seg om planten som er omtalt i [URLBLOCK1] tråden. Dessverre en sumpplante det også.


Se der var den jah Takk!

...da blir ikke den i karet mitt hvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap