Hei. kjøpte en slørhale "golfball" for ikke lenge siden, forrige torsdag, å jeg å min søster fikk hver vår... begge to var litt svarte på halefinnene, å av en rar grunn så smittet den over på andre gullfisken til søster, å etter noen dager så døde den "golfballen".. hu klagde netopp på at den gullfisken også begynt bli litt slapp etter den ble smitta over med fargen, den ble også litt svart på halefinnen. hos meg har det ikke smittet over på noen, men "golfballen" min flyter veldig fort opp i bakenden, altså med hode ned å rompa opp, så det virker litt som om den må svømme hele tiden for å holde seg i balanse.. virker ikke helt som det er normalt? men nå i hvertfall så er den blitt slapp, å er nesten sånn med hode ned å rompa opp konstant mye.. kan det svarte på halefinnen være en sykdom?? hva bør gjøres? garanti-tiden varer 7 dager, men nå er det gått 9dager, å nå er fisken blitt sånn rar, men den har vært svart på halefinnen siden dag 1 ... om det skjer noe, burde jeg fått ny fisk, selv om garanti-tiden gikk ut for 2 dager siden?? godtar jo ikke kjøpe fisk som dør to dager etter garanti-tiden! håper noen kan svare meg utrolig fort på dette.. takker for alle svar som kommer..