Åssen fisk burde jeg ha i en asia biotop

Har et 112 liters kar jeg vurderer å gjøre om til en asia biotop. Hovedfisken etter planen er kampfisk. Vil også prøve å få til oppdrett på denne.

Så spørsmålene mine er:

Er det noen fisker dere der ute mener går bra sammen med kampfisk?

Og hvilke fisker burde jeg ikke ha hvis jeg vil ha oppdrett på kampfisk`?

På forhånd takk!!

Hvis oppdrett er primærønsket så er jo de alle fleste andre fisk en trussel mot det. Corydoras og reker er vel bortimot det eneste jeg i så fall ville anbefale. (coryer er jo ikke Asia da) Kampfiskyngel er utrolig små og etter veldig kort tid mister også hannen interessen for dem så de er fritt vilt i karet. Altså ikke den letteste fisk å drette i et selskapskar.

Ellers er kampfisk en stort sett fredelig fisk mot andre arter, den er vel så utsatt selv med sine lange finner. Barber og lignende er dårlig kombinasjon da de er leie med finnenapping.

Jeg har mine kampfisker med flere forskjellige små gurami arter, lakrisgurami, pygmegurami, honninggurami, knurregurami - alle disse fungerer fint (men de vil selvsagt være ute etter ev. yngel) ellers fins det mye småfisk - gruppefisk - du kan ha som stjernedanio eller små rasbora arter. Jeg har både stjernedanio (galaxy rasbora) og maculatus sammen med mine kampfisk. HAr erfart at stjernedanioene er ivrige jegere etter rekeyngel og mistenker dem for å ville vært rimelig intr. i litt kampfiskyngel også om de fikk muligheten.

Innkjøp
gikk til innkjøp av 50 reker i går. Så det trenger jeg ikke bekymre meg for algespisere lenger. JA, jeg vurderer en danio art eller rasbora. takker for fint svar.
Her kan du bla og lete så mye du orker, enjoy
Inaktiv bruker
ZLIPPN
gikk til innkjøp av 50 reker i går. Så det trenger jeg ikke bekymre meg for algespisere lenger. JA, jeg vurderer en danio art eller rasbora. takker for fint svar.

hvilke slag reker kjøpte du?
ZLIPPN
gikk til innkjøp av 50 reker i går. Så det trenger jeg ikke bekymre meg for algespisere lenger.

Men du kan bekymre deg litt for rekene Regner med at det er kirsebærreker du har kjøpt.
Kampfisk spiser gjerne en reke hvis den får sjansen.
Større danioer og rasbora vil også spise reker.
Takker for tipsene så langt
kjøpte 50 stk Neocaridina sp.. vet at kampfisk og andre fisk vil ha reker. Men reker er ganske kjappe da, og når jeg kjøpte så mange burde de klare å holde stammen stabil.

vurderer kuhlii ål ja, har to svart kuhlii i noen andre kar. men vil de spise reker da.
har aldri sett kuhliene mine snappe etter rekene
Takker
nei, da kommer nok kuhliiene til å havne i asia karet. det var det eneste som hindret deres innflytting. takker for svaret
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap