Fisk som spiser rotslim?

Hallo!

Jeg har masse røtter i akvariet mitt. De er nå helt dekket av gjenomsiktig/hvitt/grått slim. Etter som jeg har forstått det, skal ikke dette slimet være farlig for fiskene, og det vil gå bort til slutt. Men finnes det noen dyr jeg kan putte oppi der som spiser det opp? Det er jo ikke akkurat vakkert, så om noen har tips til hvordan jeg fremskynde prossesen litt, bli jeg veldig takknemlig.

Dersom du har fått beskjed om at det forsvinner av seg selv ville jeg ikke brydd meg med å kjøpe fisk som spiser det.

For det første er det unødvendig å kjøpe fisker som er nyttige i en måned eller to, når de kanskje ikke passer med planen du har for resten av karet, og dessuten hvis disse fiskene lever av det som vokser der, hva skal de spise når det forsvinner av seg selv?

Jeg tenkte ikke nødvendigvis på fisk, men kanskje en snegle eller to? Noen som "rydder" litt?
Vanlige Ancistrus er mestere i å rydde bort denslags.
Tusen takk for svar

Jeg har en type malle, men jeg er litt usikker på hva slags type dette er. Min sitter ihvertfall ganske stille, den suger seg fast til enten glass eller siv. Den viser svært liten interesse for røttene, så jeg tror nok ikke den er noen slimelseker nei..

Men jeg skal spørre i dyrebtikken!
Eplesnegler spiser også dette slimet.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap