Noen meninger om am-top utv.pumper

Vurderer å kjøpe meg en slik, men vil gjerne høre deres erfaringer med disse..
Bråker den mye?
Er den enkel i bruk?
Mye problemer med merket?
OSV...
Hei.
Du vil få forskjellige råd angående AM TOP pumpene mange her sværger til Eheim sine uten at jeg skal utale meg hva som er best pr Krone.

Men jeg mener da da når en fiskebutikk selger disse pumpene så kan det nå ikke være alt for dårlig kvalitet på disse.

Men Tam kjedene/amfi har nå ut september 50% på sine Am Top pumper, jeg selv kjøpte AM TOP 3338 etter jeg fikk gode råd om at dette var kjempe goe pumper til en billige penge. Så jeg betalte 650 kroner for AM TOP 3338 knall tilbud spør du meg forhold til EHEIM sin som koster 2500+.

Men jeg som aldri har hatt utvendig pumpe hadde ikke problem med å koble den opp å få den til å funke.

Men som sakt har du masse penger så ville jeg nok også gått for Eheim sine siden disse har vært på markede lengst, men for meg så ble dette med økonomi viktig.


Men når alt kommer til alt tror jeg det handler om du har lyst å kjøre BMW eller MERCEDES:P

Men enn annen ting bare så du vet det, når du kjøper pumper så kjøpe de dobbelt så stor. Jeg har et akvarie på 325 liter så jeg kjøpte AM Top 3338 som skal funke på akvarier helt opp til 700 liter.

Pga produsentene har en tendens til å ta litt hardt i når de skriver hvor store akvarier pumpene kan brukes på.

Så har du akvarie på 300 liter kjøpe en pumpe som skal brukes på 500- 700liter.
Hei
Jeg bruker Am top 3338 og tetratec 1200 til 325 literen min. Begge er stillegående pumper og fungerer utmerket.

Om jeg skulle anbefale noen pumpe, måtte det bli tetratec 1200. Grunnen er at denne er det bare å trykke ned en knapp så fyller pumpen seg selv, am top pumpen gjør ikke. Noe som gjør dette superenkelt.

På aquamanias feks koster ikke tetratec så mye over 1000 kr og den kom fort i posten også, sammen med regningen og 2 karameller. Var faktisk ganske koselig å få tilsendt!!!!
Vi har to Am-top pumper, og begge fungerer utmerket. Helt stillegående er de og. Anbefaler å slå til på det halvpristilbudet som TAM/Tropehagen kjører nå, for da får du mye pumpe til en lav pris (i forhold til Eheim Jeg tror du betaler mye for merket hvis du kjøper Eheim.
Og kjøp en pumpe som er beregnet for ca dobbelt så stort kar som du har, som blir nevnt i forrige innlegg. Dette gjelder for alle merker, så vidt jeg vet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap