Avmagret ancistrus; what to do??

Ancistrusjenta mi er for tiden et temmelig trist syn...hun er helt innhul i magen, og nå i det siste så har det ikke vært mye futt i henne.

HUn har vært veldig tynn lenge, og jeg ser hun lett blir jagd bort av de andre ancistrusene når det er mat på gang. Hun går sammen med to store hanner, og en mindre av foreløpig ukjent kjønn. (pluss to praktbotia som også er rå på å stjele algetablettene...)

Men hvordan skal jeg best forsøke å fore henne opp igjen?

Hun går pr i dag i 300 literen min, og er vel direkte rammet i matfatet av de jeg nevnte over her.

Jeg har også to kar til: En 20 liter med to små gullfisk og tre reker (jada, jeg vet ang gullfisk ) Og en 60 liter med to små ciklider, 4 små stimfisk og en liten ancistrus.

Er det lurt av meg å prøve å flytte henne over i et av de karene? Og i såfall: hvilket? Eller kan/bør hun isoleres og fores opp på annen måte?

Gode råd mottas med stor takk.

Legger ved to bilder av henne. Elendig kvalitet (og skittent glass), men dere ser hvordan hun ser ut i mageområdet.
jeg ville prøvd å flytta den over i 60 literen..

kan jo være at ho ikke får nok mat..
og det kan være andre årsker..
kanskje noen vet mere...
Det der så ikke bra ut
Det kan være innnvendige parasitter også. En Ancistrus har normalt god tilgang på fòr i selve karet i tillegg til algetablettene. Hvis det er snakk om parasitter så er det kun medisinering som hjelper. Og ja; Praktbotia blir helt gale når du forer med algetabletter, så det er ikke så rart at Ancistrusen sliter med å få seg en liten jafs...
Jeg har ikke noen tro på at hun er syk, egentlig. Hun begynte å bli tynn etter siste egglegging, og har liksom ikke klart å ta seg inn etter det.

Skal fange henne og få henne i 60 literen når jeg ser henne igjen jeg. Er jo forsøket verdt.
Hvis du er sikker på at det ikke er parasitter så er det jo bare å flytte henne
Gjorde et forsøk på å fange henne i sted, men det er jammen ikke lett å få tak i de der...

Men om det nå er parasitter; er det på noen måte smittsomt?
Parasitter kan smitte, ja...
Hele pillede reker og skiver av rå potet som får ligge over natten sikrer ancistrusfrøkna di god tilgang til mat.
Har brukt det til å fore opp både ancistrus og andre L-maller som er trege i matfatet.

Husk å fjerne slikt fòr morgenen etter for å unngå forurensing av vannet.
Prøv å fore på forskjellige steder i karet samtidig. Med Praktbotia i karet vil Ancistrusen få stor konkuranse, uansett fortype
Ga rett og slett opp å få fatt i henne i kveld. Akkurat nå sitter hun fint på glasset, og lett å fange, men siden det andre karet står i et rom hvor jeg vil forstyrre sovende gjester, så får det være...

Jeg har foret på flere plasser i karet, og hun er frempå da, men blir raskt jagd vekk av de andre.

Får håpe flytting gir henne litt mer kjøtt på beina nå.
Det gikk ikke så bra med den tynne frøkena...

Fikk flyttet henne over i 60 literen, men i går kveld så jeg at hun hadde blitt veldig lys i fargen, og hun var veldig rolig, og i formiddag fant jeg henne død.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap