Hvilken type for til corydoras metae

Hei

Er litt usikker på hva jeg skal fore Corydoras metae med.

Har kjøpt Hikari Tropical Algae Wafers og Tetra Wafermix er dette greit eller bør jeg supplere med noe annet.
Alge-vaflene fra Hikari er IKKE noe mat for Corydoras. Dersom du har kjøpt dette til dem, har du dessverre tatt i hva de spiser. Det ser dessverre ut som mange tror pansermaller spiser alger. Det gjør de ikke, de er hovedsaklig kjøtt-etere.
Server en Corydoras utelukkende grøntfôr, og den sulter ihjel.

Tetra wafer mix kan gå an, men egentlig skulle du hatt et par fôrtyper uten den grøntandelen som halvparten av tablettene i Tetra wafer mix har. Men hvis du har f.eks. Ancistrus eller eplesnegler, så vil jo de kunne gafle i seg akkurat de grønne tablettene i denne miks-boksen.

Du kan gi dem for eksempel rekepellets, Tetra diskusbits (synker fort, derfor velegnet til maller også), JBL Tabis, og frosne røde mygglarver (det elsker alle fiskene dine!) og frossen artemia
Har noe som heter Topical Shrimp Mix http://www.aquaristic.net/tropical-shrimp-sticks-150-ml.html?lang=1.

Når det gjelder Hikari Algea Wafer så vil den dermed kun funke til min L144 den da.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap