Hvilket testsett er best?

Skal gå til innkjøp av testsett (de vanligeste testene, dråpetester) og har tittet litt i nettbutikkene. Er det noen forskjell på testsettet fra JBL og Tetra? De koster omtrent det samme. Ser det er mye å spare på å kjøpe det på nettet.
Jeg liker best JBL sine. Det er tydeligere og enklere bruksanvisninger og de fleste testene er mer nøyaktig med flere 'trinn' enn Tetra sine - feks NO2-testen.
Det høres jo bra ut.
Det var så lite beskrivelse. Takk for råd.
Skal bestille meg et i løpet av dagen.
Smak og behag.
Blir omtrent som å spørre om hvilken bil er best-igjen, smak og behag.
Jeg bruker sera og tetra tester, og er fornøyd med de.
Ikke gjør det for vanskelig for meg nå da
Jeg er en ubesluttsom kjøper og kan klø meg lenge i hodet over selv enkle valg, he he

Men takk for synspunkt
Ja men da kjkøper du JBL sine, de er bra de-etter det jeg har hørt ihvertfall.
Tror alle merkene av dråpetester er helt greie jeg, til vårt bruk.
Jeg har ikke prøvd JBL sine tester, men det er helt klart de jeg blir å kjøpe neste gang! Tetra -testen går meg på nervene, spesielt NO2-testen siden den bare viser gul, som da er under 0.3... Jeg kan jo aldri være 100% sikker på at testen er OK, altså 0 NO2.
Selv begynte jeg med Tetras Laborett sett, men etter som de ble brukt opp bestemte jeg meg for å gå over til JBL for å teste de. Har ikke angret og har nå kun JBL tester i skapet.
Søren og da - jeg som nettopp har bestillt en masse tester via webzoo, og det er tetratester .... :-/
sessan
Søren og da - jeg som nettopp har bestillt en masse tester via webzoo, og det er tetratester .... :-/

Null problem. De er gode begge merkene. Jeg syntes at fargekartene var noe lettere å tyde bl.a. hos JBL, men Tetra ga meg også gode resultater. Ikke noe å bekymre seg for.
Eg har JBL og er fornøgd med det. Enkle å bruke og enkle å lese av resultat.
Høres ut som de fleste er enige, blir JBL sitt testsett nå. Takk for gode råd
Ser ut som det er en del å spare på å kjøpe på nettbutikk, blir jo fort dyrt likevel
Jeg sjekket priser på tetratestene på internett og i butikk, og prisen var omtrent halvparten på internett i forhold til prisene i butikken. Bla kostet den store testkofferten over 1000 kr i butikken , og rundt 600 kr på nett - webzoo
Tine Zachariassen
Jeg har ikke prøvd JBL sine tester, men det er helt klart de jeg blir å kjøpe neste gang! Tetra -testen går meg på nervene, spesielt NO2-testen siden den bare viser gul, som da er under 0.3... Jeg kan jo aldri være 100% sikker på at testen er OK, altså 0 NO2.
`

Jeg har også det problemet. Den viser bare gult. Hvorfor er det sånn?
Hurdalen
[QUOTE=Tine Zachariassen]Jeg har ikke prøvd JBL sine tester, men det er helt klart de jeg blir å kjøpe neste gang! Tetra -testen går meg på nervene, spesielt NO2-testen siden den bare viser gul, som da er under 0.3... Jeg kan jo aldri være 100% sikker på at testen er OK, altså 0 NO2.
`

Jeg har også det problemet. Den viser bare gult. Hvorfor er det sånn?
gulfargen er en slaks mal tenker jeg, gult som er lysere en den lyseste gulfargen vil si at testen er fin.
Det er det som er problemet med tetra-testene.. NO2 viser kun det laveste som gult, som da betyr under 0.3.. Det kan da være 0.2 med nitritt i karet, uten at jeg ser det! NO2 skal jo være 0.0

Derfor blir det JBL test på meg neste gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap