Min akvarieverden

Følte at jeg kunne ha en liten tråd jeg også.

Kommer til å oppdatere med nyheter som har skjedd.

Har et akvarium på 43L med guppy, et på 128L med litt blanda og nå mitt nye 200L hvor jeg da tenker å ha sør-amerikanske ciklider.

Kommer ikke til å oppdatere om guppy- og platyyngel, for jeg vet aldri når jeg får noen. Er småfisk der alltid, så føler det er vanskelig og litt unødvendig
Ehehhh...
Må rette opp en liten feil her..

skrev visst sør-amerikanske ciklider..
det jeg skulle skrive var afrikanske :P
I dag har jeg kjøpt fisker til 200litern.
2 par malawiciklider!
Ett par lombardoi og ett par delfinciklider.

Tok også med 4 små søte ancistrus

Alle har flyttet inn, og tatt seg godt til rette. Den ene lombardoien har kapret litt huler som den svømmer i mellom (de henger sammen i bakenden) og har begynt å grave i den ene hulen, og en del dirring foran sin partner
Legg ut noen bilder av karet
alltid gøy å se på bilder og få litt inspirasjon.

Mvh: PK
Per Kristian Pettersen
Legg ut noen bilder av karet ;) alltid gøy å se på bilder og få litt inspirasjon. Mvh: PK


Bilder kommer

Nå er jo ikke jeg noen proff fotograf, men har tatt noen men faren min sitt kamera. Må vente til han kommer hjem med å laste de over og sånn..


Bilder kommer

Nå er jo ikke jeg noen proff fotograf, men har tatt noen men faren min sitt kamera. Må vente til han kommer hjem med å laste de over og sånn..

Sånn hadde jeg det og. faren min brukte maaange uker på å sette in de bildene.
Her er noen bilder.
Tok med mitt eget kamera, som ikke er like bra som pappa sitt speilrefleks.
Stilig!
Malawi er finfint
Fine bilder
fikk nesten lyst til å starte med malawi selv.
Per Kristian Pettersen
Fine bilder ;) fikk nesten lyst til å starte med malawi selv.

Takk for det
Nå har jeg sluttet med malawi i 200literen. Ble en del slossing og sånn, og litt kjedelig med så få fisk. Nå har jeg bestemt meg for fargerike småfisk i stedet.

Har flyttet over 4 røde platy og 3 guppy fra 128literen. kommer mange flere fisk senere, men disse får være der inntil jeg har vært på dyrebutikken.

Flytter sikkert over noen flere fisk fra 128literen før den tid, men det kommer melding her om det også
Nå har det flyttet inn en flokk corydoras aeneus (metallpansermalle) i 200literen.

Tusen takk for fiskene, audifriik!
I dag har det flyttet inn noen små eplesnegler i 128 literen og 200 literen. Noen er gule, noen er litt lillaaktig med striper, noen gule med lilla striper, og noen nesten hvite.
Og nå er alle i 200 literen. Synes det var bedre med alle samlet =)
...
Hei Kongen av Burundi,
Så trivelig å finne en akvarist fra samme sted som meg selv
Morsom hobby
Har du mange eplesnegler ?
karianne
Hei Kongen av Burundi, Så trivelig å finne en akvarist fra samme sted som meg selv :) Morsom hobby :) Har du mange eplesnegler ?

Oy, trodde ikke det var flere fra Røros her..
Har ikke så veldig mange. Tror det er 7 stk. Har ikke vært innom denne tråden og oppdatert så mye i det siste. Ser det ikke er noen bilder av snegle mine her. Skal prøve å få tatt noen bilder av de snart
..
Hyggelig med flere som har samme intressen i nærheten her da
Her har det nylig blitt guppybarn.. fikk tak i noen guppyer, etpardager før jul, å no har den ene hoa fått unger.. den andre skal ha snart ..
-Blir vel fort nok av de, men jeg har ikke hatt levendefødere før, så enda er det bare morsomt :P
Ser også ut som etpar av de platyhoene skal ha småfisk snart og..
Å plutselig er det vel formye fisk )
Her er det lite rørelse i eplesneglene for tiden. de voksne er nok så gamle at de er ferdige med livet snart,
så jeg må handle inn nye voksne for å holde farmen i drift
Har ellers masse, både eple barn og ungdommer
Legger med et bilde av noen eplisser
Håper du har ei fin julehøgtid
Gratulerer med yngel. Har en del guppy og platy jeg også, og de får yngel ganske ofte. Blir fort mange, ja

Treig som jeg er i jula, har jeg ikke fått tatt noen bilder av sneglene mine enda. utrolig..

Har ikke sett noe til egglegging hos eplesneglene mine, jeg.. Har veldig lyst til å få til noe oppdrett på de. Har du noen tips for å få noen fortgang på greiene om det finnes?
Bilder
Her kommer endelig noen bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Her har innsuget til den utvendige pumpa løsnet fra glasset, men det blir snart fikset
Tilfeldig bekjentskap
© Jarle Fabian
Reklame for plussmedlemskap