Råd om innredning av lite 8-kantet kar

Har akkurat arvet et 8kantet kar.

Det er bittelite- ca30 cm høyt og hver av sidene er ca 10 cm brede.
Med litt sporadisk gjetting antar jeg at det må være på under 10 liter

Det store spørsmålet er:
Hvordan innreder jeg dette?
Er det noen fine bilder noe sted?
Kommer nok til å holde meg til reker og snegler da jeg antar at ingen fisk kan overleve noen så lite

I vanlige akvarium kan man jo jobbe bakover men her antar jeg at høyeste punkt bør være i midten.

Hvordan gjør jeg det med filter? Utvendige filtre kommer vel kun i for store formater.

Tips?
Heisann. Ser at du ikke har fått svar enda; rart da de pleier å være lynkjappe. Prøver meg på et lite tips, jeg da Har sett mange pene bilder av små boller og små akvarier rundt omkring i trådene her. Å finne igjen disse er en annen sak. Men et godt tips er å klikke på "akvarium" oppe på denne siden her. Siden som kommer opp da gir deg mulighet til å søke på akvarium eksempelvis "maks 15l". Du får da frem en kjempestor liste over akvarium på l5l og under. Har sikkert både runde og flerkantede akvarier til inspirasjon) Kjenner ikke til hvordan de gjør det med filterne, men det pleier ofte å stå informasjon om utstyr, beplantning mm samt hvilke dyr som er i. Mener jeg har lest noe om luftestein....og bunnfilter? Sikkert mange løsninger...

Et forslag kan være bunnfilter, reker (det er mange pene javamose på stein eller rot, muligens en liten plante i tilegg. Luftbobler er også pent i et slikt lite kar synes jeg. Ps understreker at jeg ikke har et så lite kar selv og heller ikke reker.

Lykke til))))))))))))))))

Ps. Ser at mange holder en kampfisk til så små akvarium som dette. Det er imidlertid svært delte meninger om kampfisk bør gå på så få liter. Husk også at det tar flere uker fra du har innredet akvariumet ditt til du kan ha reker, snegler mm. i det.
Er enig med May om bunnfilter. Det fineste og mest effektive er nok om du har et stigrør fra bunn og et lite powerhead eller luftestein som gjør at vanet strømmer gjennom grusen. Søk litt på UGF så finner du nok eksempler.

Noen krokete brake-greiner, mose og en plante eller tre kan holde som innredning.

Tror rekekar gjerne blir flottest om de holdes ganske så enkle.
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap