Rystende ! begraver barn levende i amazonas!

Jeg er dypt rystet !! Kom over følgende klipp på you tube. Her viser de hvordan man begraver små barn LEVENDE i Amazonas, mange, mange hvert år fordi man ikke vil ha dem !

Det går da ikke an ? Jeg er helt satt ut jeg, det var ikke dette jeg trodde jeg skulle få se om amazonas ...
sessan
Jeg er dypt rystet !! Kom over følgende klipp på you tube. Her viser de hvordan man begraver små barn LEVENDE i Amazonas, mange, mange hvert år fordi man ikke vil ha dem ! [URLBLOCK1] Det går da ikke an ? Jeg er helt satt ut jeg, det var ikke dette jeg trodde jeg skulle få se om amazonas ...

klarte du å se hele? *kvalm* styggeste jeg har sett tror jeg.. og dette fordi de er født utenfor "ekteskapet"..
Plussmedlem
For å sitere en av kommentarene på YT:
Fake...fake...fake...
Det kan da ikke være fake?? ungene lå jo nedi der og prøvde å puste med munnen full av sand!!

uansett - avskyelig.
Og du synes ikke det var litt bra kameraarbeid til å være amatøropptak? Bare fordi kameraet rister litt så er det ikke ekte. Gå og kjøp Cannibal Holocaust så får du se hva som kan gjøres med litt filmtriks.

Når det er sagt så står det vel i kommentarene at dette foregår i virkeligheten også selv om dette var en rekonstruksjon. Og er vi ikke litt naive når vi tror at folk fra dypeste jungler og ørkener overalt i verden er sånne som oss som vil alle det beste og ikke gjør en flue harm? De satt ut jentebarn i skogen mange plasser veldig lenge også, mange av disse plassene er like langt bak i tid som vi var den gang utviklingsmessig.
Barn myrdes hver eneste dag over store deler av kloden! Det er mange grunner til det, det kan være fordi de er uønsket eller født utenfor ekteskap eller at de har feil kjønn. Dette klippet fra Amazonas er ikke noe unikt, DESSVERRE. Det er forferdelig, grusomt og fullstendig hjerteskjærende å tenke på.

Pikebarn i India, pikebarn i Kina (eller barn nummer to i Kina, fordi boten og straffen for å føde mer enn ett barn er for stor for fattige), fattige barn i Afrika født inn i familier med for mange munner å mette i slummen.... Eller kanskje de blir født med en liten fysisk misdannelse, og pga overtro drepes de og moren blir utvist av lokalsamfunnet fordi de overtroiske landsbyboerne tror hun har gjort noe galt og syndig (et misdannet barn er da liksom straffen fra oven....).

De blir lagt ut i skogen, forlatt eller regelrett drept rett etter fødselen, fordi de av ulike grunner ikke får leve.
Plussmedlem
sessan
uansett - avskyelig.

Selvfølgelig. Barnedrap er avskyelig, men denne filmsnutten er nok laget for å vekke noen følelser.
Gå til hjemmesiden til organisasjonen så ser du linken "Act now - Make a donation now".
sessan
Jeg er dypt rystet !! Kom over følgende klipp på you tube. Her viser de hvordan man begraver små barn LEVENDE i Amazonas, mange, mange hvert år fordi man ikke vil ha dem ! [URLBLOCK1] Det går da ikke an ? Jeg er helt satt ut jeg, det var ikke dette jeg trodde jeg skulle få se om amazonas ...

Ajajaj. Det må være noe av det verste jeg har sett...
Utrolig bra å få filmet dette (fake!)

Slikt som dette skjer over store deler av verden, og det er jo forsåvidt synd.
Men hvem er vi som sitter med våre velfødde mager og fordømmer? Etter min mening blir det patetisk!
Når slikt skjer er det ikke av ondskap, men av nødvendighet. Smart å sitte i Norge, og fordømme ettbarnspolitikken til Kina, med de tragiske skjebnene som da dessverre ubønnhørlig oppstår i mange tilfeller.

Eg husker eg så et TV-program med ei latterlig fanatisk abortmotstander
som smilende (lovlig) skjøt aper i en eller annen jungel (lystjakt, ikke forvaltning). Dersom eg hadde vært i nærheten der og da hadde eg sannsynligvis sett ut gjennom et gitter nå...

Selv om vi er ukronede konger på toppen av næringskjeden må vi ikke tro at våre liv er mer dyrebare enn andres (ja, eg dreper edderkopper uten å stusse). Personlig fryder eg meg over at menneskedrittsekker blir myrdet, og blir forbannet når eg leser om dyr som blir mishandlet.

Etter min mening har vi et meget stort ansvar når vi tilfeldigvis har havnet på toppen...
Her lukter det FAKE lang vei... Dette er nok bare en av mange tusen slike filmer/artikler o.l. som folk biter på, hvert år... Noen som husker kattungene i glassbolle??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap