Hva kan gå sammen med kloreke?

Inaktiv bruker
I et 64 liter akvarium har jeg tre kloreker. Hva kan jeg ha sammen med de utan at de blir spist/avkommet dems/eller de spiser evt fisk.

Kan kulhi ål gå sammen med dem?
Det er ikkje så lurt å ha dei i lag med fisker som holder seg på bunn. Eg kjøpte meg 6 stk kloreker for ein stund siden og hadde dei i eit kar for seg selv heilt det det blei for fult i det eine karet så eg måtte flytte over noen fisker til rekekaret, og då tok det ikkje mangen sekunda før den eine reka hadde ein fisk mellom kloa. Så eg vill ikkje anbefale deg ha ha di i lag med små bunnfisk.
Men som foreksempel Guppy går det heilt fint å ha kloreker i samen med etter min erfaring.
Inaktiv bruker
Kan guppy og små tetra spise opp yngelen til reka da? Har bare tre reker av de, så er litt redd at yngelen dems (om de får noen) skal bli spist opp.
Fisk kan selvfølgelig spise opp de minste rekeynglene, men det spørs om et er viktig for deg at alle vokser opp. Som du kanskje vet så yngler de hele tiden. Jeg har indonesiske kloreker i selskapsakvariet mitt, og det går fint. Jeg tar til stadig ut de største rekene, men det er alltid noen små fra sist yngling som overlever allikevel. Hvis yngelen har nok planter eller hulrom til å gjemme seg i til de blir 3-4 cm, så overlever de. Er faktisk overrasket over hvor mange som vokser opp. Mine gjemmer seg i litt gress jeg har ved glasset, så jeg kan se de Kan hende jeg får en kardinaltetra mindre i måneden (selv om jeg ikke er helt sikker på at det er rekene som har skylden), men de er effektive ryddere ved å spise matrester og død fisk..
Inaktiv bruker
Jeg har en pristellatetra som er flyttet fra et annet akvarium. Tenkte å kjøpe noen "Venner" til den, så den ikke blir så alene. Er det veldig vanskelig å få yngel på disse rekene? Om det er det så vil jeg neppe at de skal bli spist opp, men om de trøkker tur seg yngel hele tiden gjør det ingen ting om noen bli spist opp.
Hvor store er rekene dine? Jo større de er, jo flere egg legger de. Mine går med rogn ca annenhver måned, kanskje litt sjeldnere. Jeg puttet rekene i et eget kar en gang, og 2 drektige hunner ga til sammen 30 yngel. Hvis du ser på akvarieoppsettet mitt nå, så har det de to siste "kullene" vokst opp 7 nye reker. Så det spørs jo hvor mange du vil ha til slutt
Jeg har aldri hatt Pristellatetra, men har hatt Swegalesitetra, og jeg har opplevd én gang at den ene tetraen manglet litt av ryggfinnen. Men dette er også avhengig av hvor store rekene er. De største jeg har hatt var nesten 10 cm, pluss klør..
Inaktiv bruker
Min største ligger på rundt 3 - 3,5 cm uten klør. De to andre er noe mindre. Har gravd ut to huler under sanden som støttes opp av flate steiner + at jeg har en stein med hull i. Da har de ihvertfall noen gjemmesteder. Ville ikke ha røtter i dette karet siden de jeg har hatt avgir så mye farge. Det er stort nok med 64 liter til de? Eller må man ha større?
Inaktiv bruker
stolaf
Hvor store er rekene dine? Jo større de er, jo flere egg legger de. Mine går med rogn ca annenhver måned, kanskje litt sjeldnere. Jeg puttet rekene i et eget kar en gang, og 2 drektige hunner ga til sammen 30 yngel. Hvis du ser på akvarieoppsettet mitt nå, så har det de to siste "kullene" vokst opp 7 nye reker. Så det spørs jo hvor mange du vil ha til slutt :-) Jeg har aldri hatt Pristellatetra, men har hatt Swegalesitetra, og jeg har opplevd én gang at den ene tetraen manglet litt av ryggfinnen. Men dette er også avhengig av hvor store rekene er. De største jeg har hatt var nesten 10 cm, pluss klør..

Du har ikke noen til salgs? Er på leting etter flere
Er så stakkarslig med bare tre reker i akvariet mitt :/
Jeg har to kloreker som går sammen med sverddragere. Har aldri sett at de har tatt fisk eller amanoreker. Tror det kommer an på hvor store de er. Mine er "små", 6-8 cm, de utgjør ikke noen fare i det hele tatt. Har hatt hannen i 7 mnd, og den har ikke blitt så veldig mye større på denne tiden. Bytter skall ofte, men synes ikke den er allverdens stor.

Nå går hunnen med rogn, så det blir spennende å se om de klarer å få frem noen småtasser..
Du får legge røttene i vann i en bøtte så lenge så de slutter å avgi farge. Rekene mine liker veldig godt røtter iallefall, fint oppholdssted Akvariet ditt er stort nok til reker, og evt andre småfisk. Jeg forer de med rekepellets. Skaff deg gjerne noen lave planter som vokser mer i bredden, en slags mose eller gress eller noe liknende. Yngelen liker å ha mange steder å gjemme seg. Da overlever flere også. Må si at rekeakvariet ditt er veldig fint. Jeg skal se om jeg får lagt ut noen bilder av akvariene mine snart, ikke de gamle som er der. I dag skiftet jeg forresten til svart sand i kuleakvariet..

Jeg tror dessverre jeg har lovet bort de rekene jeg har nå, men det er flere her på forumet som selger.
Inaktiv bruker
I 300 literen har jeg en rot som er et par år. Den avgir fortsatt farge. Også den andre som er et par måneder gammel. Spes de i 30 litern med kirsebærreker avgir MYE farge,men det er sikkert fordi det blir litt konsentrert. Har fått litt mer planter der nå. Tok masse avleggere fra de andre karene mine. Har javamose liggendes bak den store steinen i modten, også har jeg gravd opp en ny hule. Skal legge ut bilder av oppdateringene Får se om jeg finner noen lange og tynne røtter i dag. Får vel putte oppi noen små. De må trives så det blir små reke barn på meg :P Får kanskje 5 nye i morgen for 100 kr. Er det sånn ok pris eller? Har ikke sjekket markedet så aner ikke hva prisen ligger på?

Takk Akvariet ditt er pent det også. Jeg hadde svart sand før, men har ganske dårlig lys så måtte skifte til lys
Ninus
Kan guppy og små tetra spise opp yngelen til reka da? Har bare tre reker av de, så er litt redd at yngelen dems (om de får noen) skal bli spist opp.

er vel heller mere bekymret for gyppiene en rekene... klorekene sier ikke nei til guppy når de sover på bunnen om natten.
Inaktiv bruker
Hva er det man egentlig kan ha sammen med disse rekene da?
Vil helst at ingen skal spise hverandre. Om det er mulig å få til?
Vil absolutt ikke anbefale å ha for mange kloreker sammen. Du kan ha f.eks kirsebærreker sammen med kloreker. Det har jeg hatt god ærfaring med. Ellers kan du godt ha kjappe stimfisk som ikke hviler på bunnen om natta. Eksempler: En stor stim av en enkelt art ville vært kult. (avhengig av akvariestørrelsen, selvfølgelig.)
Levendeførdere hviler på bunnen, og kan lett bli offer for klørene. Derfor ville jeg unngått fisker som f.eks guppy. Tror det vil gå greit med en voksen ancistrus, men jeg ville ikke satset på ancistrusoppdrett.
Inaktiv bruker
Har et 85 liters akvarium med sajica ciklider i. Akvariet er ganske høyt. Sajikane er ikke så store enda (3- 4 cm) , men hviler de på bunden om natten? Får nemlig rundt 5 -7 voksne kloreker i morgen. Er litt usikker på om jeg skal sette de smmen med de tre andre rekene i 64 litern, eller om jeg skal ta sjansen å sette dem sammen med sajicane? Er litt redd sajicanen mine skal bli spist opp. I 300 literen er det uaktuelt. Der blir rekene spist av Clarias mallene med en gang!
Inaktiv bruker
Kan man ha krabbe sammen med kloreker?
Jeg ville nok ha satt rekene i 64 literen, men det er nå min personlige mening.
Jeg har hatt 3 forskjellige typer krabber sammen med rekene, og det har ikke bydd på noen problemer. Det største problemet var at krabbene alltid klatret ut, selv om jeg tettet igjen alle hull.. Den siste krabben jeg hadde fant jeg bak tv-reolen etter flere måneder..
Inaktiv bruker
5 nye reker i dag!! =D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap