Slimaktig-guffe - hva er dette for noe?

Hepp!

Da jeg slo på solen i akvariet mitt i morges oppdaget jeg noe småekkelt noe.
Helt inne ved frontglasset hadde det iløpet av natten kommet noe slimaktige-guffe-greier.

Jeg tviler veldig sterkt på at noen av fiskene har lagt noen egg, da akvariet bare har vært i drift i ca en bitteliten uke.

Det bor 9 stk Leoparddanio-fisker, 3 stk sverddrager, 1 stk ancistrus og 1 stk viftereke i karet.

Uansett, se vedlagt bilde.

Om bildet er for lite, se en mye større versjon HER.

På forhånd beklager jeg at bildekvaliteten er noe dårlig, problemet er imidlertid dårlig belysning og bevegelse i vannet.

Mitt spørsmål er egentlig: Hva er dette? Bør jeg ta det vekk?

Mens jeg likevel er i gang vil jeg gjerne gratulere meg selv med min første post. Wee!

// stian
Plussmedlem
Hei.

Det ser ut som mugg eller lignende.
Ligger det noen gamle fôrrester der også?

Noe annet...
Det er ikke anbefalt å sette inn så mange fisker i et kar som bare har vært i gang en snau uke. Men det veit du kanskje..?
Må bare si det men har du alle disse fiskene i et nyoppstartet kar? Eller har du et innkjørt filter i karet? Det slimet ser det ut som er vanlig i nystartede kar. Jeg hadde det i 270 litern min og det kommer bort etterhvert. Snegler spiser dette slimet. Grattis meg første tråd. Fortsett å skrive og spørre og legg ut masse bilder så vi får se. )
Loomis
Noe annet... Det er ikke anbefalt å sette inn så mange fisker i et kar som bare har vært i gang en snau uke. Men det veit du kanskje..?

Det har bare vært fisker i det i en snau uke, tanken har stått med planter og filter på i en god mnd på forhånd

Ligger noe forrester der ja.
Jeg antar det bare er å sette igang med støvsuging, så går det over av seg selv....?

// stian
Plussmedlem
Ja, sug det opp.
Og fôr litt mindre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap