Kan guppy være med de fiskene her?

Jeg har 3 guppy sammen med 6 cory i en 54 liter.
også har jeg to palettciklider i 90 liter'n.

også har jeg tengt på å flytte palettene over i 54 liter'n (så de kan få være litt alene)
og da ta guppy og cory i 90 liter'n.

Men kan guppy og cory være sammen med:

2 skjørtetetra
1 praktbotia
1 sebrafisk
2 sverddrager

og napper de i finner?
Tror det skal gå bra å kombinere dem. Men skjørtetetra og (særlig) praktbotia kan nappe finner ja.

Såvidt jeg vet bør både skjørtetetra, praktbotia og sebrafisk holdes i grupper. Tror derfor det beste ville være om du kvittet deg med noen av dem, og skaffet noen artsfrender til de(n) du valgte å beholde.
Hei BIGBrother.

Jeg var og kikket på akvariet 90 liter, i profilen din og det ser fint ut.

Jeg har erfaring fra å ha Guppy`r, Cory`r, Skjørtetetra`r, Praktbotia`r og Sverdragere ilag. Det var ikke noe problem.
Men som Kampfisk skriver til deg, kan du undersøke litt og tenke litt på at dette er fisker som trives bedre når de er flere av samme art ilag.
Du skal også undersøke litt hva slags plass fiskene dine har behov for. Du vet kanskje at Praktbotian blir stor - og trenger stor plass?
Om fiskene dine begynner å savne venner av samme art og om de føler at det er for lite plass - så vil de ikke trives så godt. Og dermed ender det gjerne med dårlig humør og krangling.

mvh
Hei!
Da jeg fikk akvarium var jeg 11 år, visste ikke hva akvaforum var og foreldra mine (som jeg fikk akvariet av) kunne jo ingenting om fisk!
Så da bare valgte jeg fisk jeg ville ha da!

Jeg prøver å selge praktbotiaen!
Og gi bort sebrafisken og skjørtetetraene!

De to skjørtetetraene fikk jeg som bytte i mot en gal fisk som jeg kjøpte i dyrebutikken. Altså jeg leverte den gale tilbake.

Men sebrafisken tror jeg ikke har det bra!
Den virker helt GÅL og VILL!
Han svømmer i ring og sikk sakk og fortere enn lynet og dytter borti fisker som kommer i veien og prøver og komme ut av glasset!

Bør jeg avlive den eller? Hvordan mest smertefritt for fisken og meg?!

Takk for svar!! Håper på mer! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap