Trenger noen forslag til maller.

Hei, jeg skal sette opp en sør-amerika biotop og har nå brukt bortimot en md på og lete igjennom bilder og faktasider om L-maller for og finne et bra tilskudd til akvariet mitt.
Men herregud, det er jo så mange fine og velge mellom! Klarer ikke og bestemme meg og det virker litt som om de jeg har lyst på er uvanlige i handelen og vanskelig og få tak i..
Er det noen der ute som kunne gitt meg noen forslag på lette, 10-20cm lange fredelige maller som ikke er så vanskelig og annskaffe??

mvh Tom
Baryancistrus demantoides.
Hadde jeg hatt et akvarium til denne hadde den hvert blandt førstevalgene
Jarle_B har et godt forslag.
Dette er en meget flott malle som også er en del framme.
Jeg vil ikke kalle den direkte fredelig, for han viser lett hvem som er sjefen i matfatet.
Bortsett fra det så plager den ikke andre fisker (ikke hos meg i alle fall).

Hemiancistrus subviridis er nesten like fin, men jeg synes den er noe mere sky.

L075 Hemiancistrus sabaji er også en fin malle som er ganske fredelig.
(Ja, det står i basen at den heter Peckoltia sabaji, men i følge denne, nederst side 4, så er navnet nå inntil videre Hemiancistrus sabaji.)

Takker for gode forslag. Men disse mallene er litt i største laget.. Jeg hadde egentlig siktet meg i på og få tak i et par 15cm som jeg kan ha sammen siden karet mitt bare er 325L. Blir litt mye og ha to 20-25cm i det. :P hehe!
Den som kunne sett interessang ut er Peckoltia sabaji. Skal høre om butikken jeg har i nærheten kan skaffe den.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap