Gravid guppy!

Eg har ei høygravid guppydame i karet mitt sammen med ein guppymann. Hadde to damer, men den eine døde desverre nettopp.. Skal kjøpe fleire hunner i morgen!

Såg at den gravide ikkje fikk fred for hannen og valgte å flytte den i ynglekar.. Kor lenge kan eg ha ho der? Vis ikkje ho yngler i løpet av dei fyrste dagane...?

Guppymannen har blitt heilt rar etter at eg flytta hunnen, svømmer opp og ned i karet. Har aldri sett han sånn før. Er han stressa fordi eg flytta hunnen eller kjeda han seg..??
Guppymenn liker guppydamer, og når du tar ut damene må de finne på noe annet å gjøre.. Så lenge han ikke ser syk ut så tror jeg ikke det vil være noe problem, han kommer nok til å stresse en stund før han roer seg ned da.
Uansett så bør du ha flere guppydamer per guppymann, da blir det mindre stress på hver av damene
Kjetilv
Guppymenn liker guppydamer, og når du tar ut damene må de finne på noe annet å gjøre.. Så lenge han ikke ser syk ut så tror jeg ikke det vil være noe problem, han kommer nok til å stresse en stund før han roer seg ned da. Uansett så bør du ha flere guppydamer per guppymann, da blir det mindre stress på hver av damene :)


Jada, hadde som sagt to hunner men den eine døde nettopp. Skal kjøpe fleire hunner i dag.

Men kor lenge kan eg ha den gravide for seg sjøl i ynglekaret? Fortsatt ingen yngel...
Det å flytte ut hunnene kan medføre at de "kniper igjen", sånn at yngelen er dødfødt, eller at hunnen dør.. Anbefaler deg å få flere planter (flyteplanter og noen med fine blader) i hovedkaret, slik at hun får gjemt seg bort litt. Sjansen er mye større for at hun da ikke vil få problemer med å trykke ut yngelen. Kniper hun fortsatt igjen da, så øk tempen litt, det kan være det som skal til, for å få fortgang i "fødselen", men det skjer nå i alle fall ingen ting før hun er helt klar
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap