Nattaktiv eplesnegle

Min nye kjære Wilhelm viste seg å være en stor skuffelse. Han beveger bare rundt på seg når lyset er av :C
Jeg er da redd han ikke får i seg noe mat, for jeg fôrer med grønnsaker og slikt når lyset er på siden min andre eplesnegle, Adolf, kun er i aktivitet når lyset er på. Jeg har da tenkt å fôre litt om natten også innimellom, men det kan ikke pågå lenge siden jeg mest sannsynelig kommer til å glemme å ta det ut om morgenen før jeg drar noe sted.

Finnes det en måte å få Wilhelm dagaktiv på? Trenger virkelig råd :/
Jeg gikk nettopp inn på rommet, og siden lyset var slått av satt Wilhelm og tygde på javamose. Jeg tenkte jeg skulle skru på igjen lyset for å se hva som skjedde, og da gikk det to sekund før han bare datt overende og trakk seg sakte inn i skallet. D8 Nå er jeg virkelig bekymret. Tåler han ikke lys?
Sikkert bare utrygghet i nytt kar som gjør det. Kanskje han kommer fra et kar der fiskene pleier å plage ham når det er lyst? Blir vel litt som pavlovs hunder...
Det var ingen andre fisker i karet som jeg fikk ham fra, og alle sneglene lå inntrukket i skallet :/ Men så var jo svære alle sammen så de må vel ha vært en annen plass før. Hmmm... Jaja, så fort Adolf begynner å spise alger da så har jeg algespising døgnet rundt x)
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap