Optimale forhold for guppy ... ??

Som overskfriten sier .. Hva er de optimale forholdene for guppyer, hvordan trives de best? Og har de noen krav til parring, altså, at de aller helst vil ha en spesiell tempratur akuratt da, og slikt? Hannguppyen min svømmer etter den ene hunnen jeg har, men hunnen gjemmer seg. De har holdt på sånn i de 2-3 siste dagene. Er det et tegn på at hun ikke vil parre seg med han i det hele tatt?
hvor mange hunner har du??
de yngler helt av seg selv du trenger ikke å gjøre noe for at dem skal parre seg.
Jeg har to hunner og en hann.Så det med at hunnen gjemmer seg, er ikke fordi hun ikke vil parre seg, eller at hun ikke vil ha noe med hannen å gjøre? Det går seg bare til det da?

Mange spørsmål som farer rundt i hodet mitt ..
hun er nok sliten etter at hannen flyr etter henne
Okei. Tror du hun kommer til å yngle etterhvert da?
Guppyer er veldig enkle å få yngel på. Det er nesten slik at er det en hann, en hunn og litt vann så vil det før eller siden ende opp med yngel

Nå mente jeg ikke at de skal holdes i par. Det er nok best å ha minst to hunner per hann siden hannene er veldig innpåslitne til tider. For å finne ut hvilke forhold en fisk trenger så kan du søke i Fiskebasen. Den finner du under Kunnskap her øverst. Her har jeg lenket direkte til guppy i fiskebasen. Legg merke til at du kan lese om hvordan andre har fått til oppdrett ved å klikke på flappen Om oppdrett og deretter Klikk for å se.
Inaktiv bruker
Jeg vil anbefale deg å kjøpe ho guppy fra en butikk og hann guppy fra en annen. Spør gjerne de i butikken hva slags leverandører de bruker av fisk slik at du får fra to forskjellige. Det er ekstremt mye innavl på guppy, noe som etter min mening driver å ødelegger arten, og skaper mange "dårlige" eksemplarer. lykke til

Hilsen Maria
Tusen takk for svar! I gårkveld så merket jeg foresten noe merkelig på noen av plantene. Det var sånne gjennomsiktige "klatter", med noe nesten gjennomsiktig hvitt inni. Det ligner på egg, men skjønner ikke helt hva det er i fra. Har Guppyer oppi, i tilleg til en gul avlang malle, og en snegle. Er det sneglen det kommer i fra? For hvis ikke jeg husker helt feil, så er sneglene tvekjønnet, så den kan både legge egg, og befrukte dem?
Guppylife_
Tusen takk for svar! I gårkveld så merket jeg foresten noe merkelig på noen av plantene. Det var sånne gjennomsiktige "klatter", med noe nesten gjennomsiktig hvitt inni. Det ligner på egg, men skjønner ikke helt hva det er i fra. Har Guppyer oppi, i tilleg til en gul avlang malle, og en snegle. Er det sneglen det kommer i fra? For hvis ikke jeg husker helt feil, så er sneglene tvekjønnet, så den kan både legge egg, og befrukte dem?


Noen arter av sneilene er tvekjønnet og kan derfor legge og befrukte eggene selv.
Så ja mest sansynlig så er det sneile egg du har.
Alle akvarium har en eller flere "pest"sneiler, og de formerer seg ganske fort.
Pest snegler? Er de farlige for fisken, eller noe? Eller kalles de bare det fordi de formerer seg så fort?
De er ikke farlige for fisken de pestsneglene, nei Og de er egentlig nyttige også, siden de spiser avfall og alger. Men, de blir en pest fordi de formerer seg så fort. 200 slike små snegler på frontglasset er ikke akkurat et vakkert syn. Jeg skviser de jeg ser mot ruta når jeg likevel sitter foran akvariet
Haha!
Er en sånn "klatt" ett egg, eller er de hvite tingene inni ett egg, slik at det er fler egg i en sånn "klatt"?
En klatt er flere, noen ganger mange, egg..
Okei, jeg har sett 6 slike klatter, så tenker det kommer mange snegler etterhvert. Noen som vet omtrent så mange det kan komme i en sånn klatt?
Aner ikke, men et godt råd er å skvise alle du ser. Det er MYE bedre med et par eplesnegler til å spise alger enn 1000 pestsnegler. Har de først fått "slått røtter" i et kar, er de så og si umulige å bli kvitt. Sliter med pestsnegler i flere kar her, og til tross for at jeg skviser alle jeg ser med jevne mellomrom ser de ikke ut til å bli færre.
Okei. Får se hva jeg gjøre, men kommer antakeligvis til å kvitte meg med de sneglene, og heller gå til anskaffelse av eplesnegler, da.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap