Hvor?
Postet 21.09.08 kl 23:14
Postet 21.09.08 kl 23:23
Takk
Takk for tipset Tom.Har akuratt kjøpt to gjøkmaller må prøve lære mer om disse.Håper de klarer seg en stund i 260l,skal ha ett større om en stund.Tom KristiansenGjøkmaller feks. men disse trenger litt størrelse på akvariet [URLBLOCK1]
Postet 21.09.08 kl 23:49
Postet 21.09.08 kl 23:57
Du, gjøkmaller ville ikke jeg hatt i mitt kar. Jeg ville aldri utsette mine hunn ciclider for den tortur det medfører å måtte ruge egg fra gjøkmaller.
Den er jo smart, og en skikkelig luring. Når fiskene begynner å leke og den er klar til å legge egg, så er den lynkjapp og legger eggene slik at hunncikliden tror det er hennes egne egg og plukker de opp og ruger de i munnen sammen med sine egne egg.
Problemet, dette ble fortalt meg av Torstein på krizoo i stokke:Gjøkmalleyngelen spiser opp de egentlige yngelen i munnen til hunnen, og enda værre, gjøkmallen har masse skarpe pigger og det er en fryktelig påkjenning for hunnen når gjøkmalle eggene har klekket og hun munnruger de. Han sa at mest sannsynlig så vil hun ALDRI gå i lek igjen. Komi tragisk, men det var det han sa... huffa meg.
Den er jo smart, og en skikkelig luring. Når fiskene begynner å leke og den er klar til å legge egg, så er den lynkjapp og legger eggene slik at hunncikliden tror det er hennes egne egg og plukker de opp og ruger de i munnen sammen med sine egne egg.
Problemet, dette ble fortalt meg av Torstein på krizoo i stokke:Gjøkmalleyngelen spiser opp de egentlige yngelen i munnen til hunnen, og enda værre, gjøkmallen har masse skarpe pigger og det er en fryktelig påkjenning for hunnen når gjøkmalle eggene har klekket og hun munnruger de. Han sa at mest sannsynlig så vil hun ALDRI gå i lek igjen. Komi tragisk, men det var det han sa... huffa meg.
Postet 26.09.08 kl 15:59
Endret: 26.09.08 kl 16:16
Naturens gang
Hei 2nelise.Jeg har hatt lek i malawikaret mitt,det blir spennende å se hva resultatet blir.For jeg har jo to slike gjøkmaller i karet,og de var ganske aktive under leken.De snappa egg,men vet ikke om de la igen noen.Gjøkmallas adferd kan jeg dessverre ikke gjøre no med,men på en annenside er det jo naturens gang.Hilsen ferskingen2neliseDu, gjøkmaller ville ikke jeg hatt i mitt kar. Jeg ville aldri utsette mine hunn ciclider for den tortur det medfører å måtte ruge egg fra gjøkmaller. Den er jo smart, og en skikkelig luring. Når fiskene begynner å leke og den er klar til å legge egg, så er den lynkjapp og legger eggene slik at hunncikliden tror det er hennes egne egg og plukker de opp og ruger de i munnen sammen med sine egne egg. Problemet, dette ble fortalt meg av Torstein på krizoo i stokke:Gjøkmalleyngelen spiser opp de egentlige yngelen i munnen til hunnen, og enda værre, gjøkmallen har masse skarpe pigger og det er en fryktelig påkjenning for hunnen når gjøkmalle eggene har klekket og hun munnruger de. Han sa at mest sannsynlig så vil hun ALDRI gå i lek igjen. Komi tragisk, men det var det han sa... huffa meg.
Postet 26.09.08 kl 22:00