Potamotrygon ocellata

Er dette en såkalt umulig fisk å få tak i?

Og har noen noe info om denne? Jeg har googla litt, men fant ikke så mye info om den.
Ingen ting er umulig, enkelte ting tar bare litt lengre tid.
Har man tolmodighet og er villig til å kjøre noen timer, ja da får man tak i de fiskene man vil ha.
Ihvertfall min erfaring, og jeg har kjørt noen mil for å hente akurat de fiskene som jeg vil ha.
Slik er det bare vis man vil ha noe litt mere "uvanlige"fisker i karret.

Ring div butikker og evt importører, sikkert endel som kan hjelpe deg med dette.
Holotypen som ligger på sprit er kun 20 cm og derfor en ungfisk. Siden arten er i motorogruppen kan du regne med at den blir 40-100cm i diameter.

Hvis arten importeres vil den sannsynligvis gå under navnet P. motoro.

Anbefaler Aqualog Freshwater rays, hvor jeg hentet infoen ovenfor.
det jeg har lyst på er en rokke. Men som kan gå i et 460 liters akvarium. trodde denne var fult vokst ut ved 20 cm. I alle fall slik jeg forstå det fra denne linken:

Hvis den blir større enn 20 cm, hvilke rokker kan dere anbefale for et 460 liters akvarium?

Regner med at litersyken vil vokse i takt med fisken, så er ingen umulighet at fisken blir flyttet over til et 720 liters eller større om 6-12 måneder.

P.Motoro er den absolutte begynner rokken. Det finnes billigere i handelen, men de lever som regel ikke lenge. Jeg har nå hatt mitt P.Motoro VF Ucayali i godt og vel to år. Har mistanker om at hunnen nå er drektig. Det vil vise seg mot juletider.
Kunne vært gøy å bli første mann i norge som fikk det til.
Har ellers hatt P.Reticulata og P.Orbignyi, men de varte desverre ikke lenge. Det er blandt de mindre artene, men er veldig vanskelige å holde i fangenskap. Spesiellt om man ikke har erfaring med rokker.
Du kan ha P.motoro i en 460 liter, en tid, men den vil vokse ut av karet etterhvert.
Send meg gjerne en mail, eller pm. Om du skulle lure på noe mer om dette med rokker.
Har undersøkt litt, og jeg er visst en av få som fortsatt har rokker her til lands nå. Såvidt jeg vet, eneste kjønnsmodne P.motoro paret hvertfall.
ok takk for svar, you got mail.
Tilfeldig bekjentskap
© Ingebjørg Fauske
Reklame for plussmedlemskap