For til palettyngel
Postet 22.09.08 kl 07:39
Postet 22.09.08 kl 07:43
Postet 22.09.08 kl 08:12
Postet 22.09.08 kl 10:34
Man kan skille foreldre og yngel, ja. Men det kompliserer jo det hele... Jeg skilte mitt første kull fra foreldrene etter en uke eller to. Ganske vanskelig å fange dem inn, forresten, fordi de ligger veldig stille når de er truet, og da ligner de bare sand. Det beste er å gi fiskene proteinrikt fòr som synker, og la yngelen være med foreldrene. Foreldrene er jo også bunnspisere, så de skal jo ha samme sorten mat..
Forresten, så er avskallede artemiaegg et alternativ, men dette flyter. Løsningen kan være å stoppe filteret akkurat mens man forer, og så blande fóret med litt vann før man tilsetter det i karet. Da vil det synke raskere, og det vil ikke havne i filteret. Husk å skrue på filteret igjen innen 15 minutter. Sett gjerne på en alarm som piper når du bør slå pumpa på, sånn at du ikke glemmer det.
Forresten, så er avskallede artemiaegg et alternativ, men dette flyter. Løsningen kan være å stoppe filteret akkurat mens man forer, og så blande fóret med litt vann før man tilsetter det i karet. Da vil det synke raskere, og det vil ikke havne i filteret. Husk å skrue på filteret igjen innen 15 minutter. Sett gjerne på en alarm som piper når du bør slå pumpa på, sånn at du ikke glemmer det.
Postet 22.09.08 kl 11:30
Endret: 22.09.08 kl 11:35
Neida, ikke vanskelig å fange i det hele tatt. Jeg brukte hevert opp i ei bøtte og sopte med nesten alle. De svømmer nå bekymringsløst i et yngelkar mens foreldrene har igjen ett titalls yngel å være foreldre for. . Har ett par små ansistruser (ca 3 cm) sammen med dem. Tror du de kan representere noen fare for yngelen, eller spiser de bare alger. Har hørt de kan være litt leie mot eggpå blader.
Postet 22.09.08 kl 13:34
Postet 22.09.08 kl 13:45