Noen + - ved å ha varmekolbe nerme pumpe innsug?

Som overskriften tilsier lurer jeg bare på om det er noen + eller - ved å ha varmekolben nerme innsuget? tenker bare på om innsuget vil "dra" den varme luften igjennom filteret og varmen dar går til "spinne"?

vet at varmen stiger å sånn også

er dette noe noen har lagt merke til?
Jeg foretrekker å ha varmekolben i den delen av akvariet hvor det er mest strøm, for å få fordelt varmen best mulig.

I alle mine akvarier gjennom tidene, har det vært mest strøm i motsatt hjørne av hvor filteret står, og derfor har jeg hatt varmekolben der.

Hvis du har kolben ved innsuget til pumpen, blir varmtvann sugd inn, men det gjør ikke noe. Det blir jo fort spylt tilbake i akvariet. Men siden kolben blir påvirket av mindre strømninger enn i motsatt ende, forestiller jeg meg at termostaten reagerer tregere og dermed blir mindre nøyaktig.
Kampfisk
Jeg foretrekker å ha varmekolben i den delen av akvariet hvor det er mest strøm, for å få fordelt varmen best mulig. I alle mine akvarier gjennom tidene, har det vært mest strøm i motsatt hjørne av hvor filteret står, og derfor har jeg hatt varmekolben der. Hvis du har kolben ved innsuget til pumpen, blir varmtvann sugd inn, men det gjør ikke noe. Det blir jo fort spylt tilbake i akvariet. Men siden kolben blir påvirket av mindre strømninger enn i motsatt ende, forestiller jeg meg at termostaten reagerer tregere og dermed blir mindre nøyaktig.

ok, får vel bare teste litt. stoler egentlig ikke på kolben i det hele tatt:P

hvorfor ikke lage utvendig filter med varmeelement
Sett kolben ved innsuget, og en grademåler i hver enda av karet. Da ser du jo enkelt om varmen når hele karet.
iDuddits.
hvorfor ikke lage utvendig filter med varmeelement:)

De finnes og har eksistert i flere år
Eheim Thermo.
mona o
[QUOTE=iDuddits.]hvorfor ikke lage utvendig filter med varmeelement:)

De finnes og har eksistert i flere år
Eheim Thermo.

hehe, oki beklager har bare aldri sett det
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap